Следващите седем години на Бургас: Идеи за 750 млн. лв. за промишлените зони, пристанището и морски таксита

В плана за развитие, който обединява всички идеи за финансиране, общината се фокусира върху зона "Север", автобуси между селата и модерни училища

Съживяването на пристанището в Бургас започна преди десетина години, когато цялото пространство беше обновено и освободено за посетители. Сега посоката е развитие на юг
Съживяването на пристанището в Бургас започна преди десетина години, когато цялото пространство беше обновено и освободено за посетители. Сега посоката е развитие на юг
Съживяването на пристанището в Бургас започна преди десетина години, когато цялото пространство беше обновено и освободено за посетители. Сега посоката е развитие на юг    ©  Надежда Чипева
Съживяването на пристанището в Бургас започна преди десетина години, когато цялото пространство беше обновено и освободено за посетители. Сега посоката е развитие на юг    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

През последните месеци по-големите градове приеха или са на крачка от това да приемат своите планове за периода 2021 - 2027 г. "Те са инструмент за управление на общините и затова са най-важният документ, който общината има за 7-годишния период", обясни за "Капитал" арх. Белин Моллов, специалист в областта на устройственото планиране и градското развитие.

Европейските пари за новия период още не са тръгнали, но се очаква да се "отключат" тази година, а общините вече се подготвят.

"Капитал" разгледа плановете на четирите големи града след София: Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. Те планират да похарчат средно милиард за инвестиции за следващите седем години. Почти изцяло на еврофондове ще разчита Стара Загора (1.5 от общо 1.6 млрд. лв.), а при другите градове очакванията са, че ще покрият с евросредства близо половината от планираните инвестиции. Най-малко общо средства е планирал Бургас (752 млн. лв.), а най-много - Стара Загора - 1.65 млрд. лв.

Тук са останалите планове:

Варна - 1 милиард лева за метро, болници и иновационен квартал

#Следващите7 на Бургас


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    western_ avatar :-|
    western_
    • + 3

    Само глупости и никому ненужни простотии! Паркинги и автобуси - докато светът се развива, хората правили плана живеят в 80-те! Градска железница до летище, на което 9 месеца от годината кацат по 3 полета на седмица - този план е нищо друго освен пропуснати възможности и хвърляне на пари в кофата

    Нередност?
Нов коментар