Следващите седем години на Пловдив: 1 млрд. лв. за старите пътни и спортни проекти, за опера и за... театър за 100 млн. лв.

В плана за развитие, който обединява всички идеи за финансиране, общината предвижда ремонт на стадион "Пловдив", нов мост над Марица и система за велосипеди под наем

Пловдивският стадион чака ред повече от десетилетие, но властта предпочете да дава пари за клубните стадиони. Сега, след като намери отнякъде пари за тях, тя планира да намери пари и за стадион "Пловдив". Не става ясно как
Пловдивският стадион чака ред повече от десетилетие, но властта предпочете да дава пари за клубните стадиони. Сега, след като намери отнякъде пари за тях, тя планира да намери пари и за стадион "Пловдив". Не става ясно как
Пловдивският стадион чака ред повече от десетилетие, но властта предпочете да дава пари за клубните стадиони. Сега, след като намери отнякъде пари за тях, тя планира да намери пари и за стадион "Пловдив". Не става ясно как    ©  Красимир Юскеселиев
Пловдивският стадион чака ред повече от десетилетие, но властта предпочете да дава пари за клубните стадиони. Сега, след като намери отнякъде пари за тях, тя планира да намери пари и за стадион "Пловдив". Не става ясно как    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

През последните месеци по-големите градове приеха или са на крачка от това да приемат своите планове за периода 2021 - 2027 г. "Те са инструмент за управление на общините и затова са най-важният документ, който общината има за 7-годишния период", обясни за "Капитал" арх. Белин Моллов, специалист в областта на устройственото планиране и градското развитие.

Европейските пари за новия период още не са тръгнали, но се очаква да се "отключат" тази година, а общините вече се подготвят.

"Капитал" разгледа плановете на четирите големи града след София: Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. Те планират да похарчат средно милиард за инвестиции за следващите седем години. Почти изцяло на еврофондове ще разчита Стара Загора (1.5 от общо 1.6 млрд. лв.), а при другите градове очакванията са, че ще покрият с евросредства близо половината от планираните инвестиции. Най-малко общо средства е планирал Бургас (752 млн. лв.), а най-много - Стара Загора - 1.65 млрд. лв.

Ето другите планове:

Варна: 1 милиард лева за метро, болници и иновационен квартал

Бургас: Идеи за 750 млн. лв. за промишлените зони, пристанището и морски таксита

#Следващите 7 на Пловдив


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    babimu avatar :-|
    Babimu

    Пловдивското летище има 5 полета седмично, за какво им е железница за 200 млн?

    Нередност?
Нов коментар