София и колите: дългото чакане на паркинги
През лятото ще започне строителството на първите два общински паркинга в "Надежда" и "Слатина", за които ще се взима заем


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Преди година и половина столицата се похвали, че ще глобява за неправилно паркиране и представи амбициозна програма за строителство на паркинги.
- Ефектът и от двете "нови мерки" не се усеща, защото ЦГМ не инвестира, а процедурите за публично-частно партньорство се бавят.
- През лятото ще започне строителството на първите два общински паркинга в "Надежда" и "Слатина", за които ще се взима заем.
- За да реши проблема с колите цялостно, София обаче трябва да увеличи платената зона, да помисли за данъците, да подобри градския транспорт.
Столичен квартал в съседство до прясно въведена зелена зона. Паркингът пред блока (каквито има в по-старите жилищни райони) е запълнен към 19 ч. Една кола обаче твърдо търси място и след няколко обиколки решава, че ще паркира до гаражна клетка, върху затревения тротоар. Прави няколко неуспешни опита и след минутка от колата излиза жена, която започва да бута автомобила, така че да успее да се "намести" върху неравностите. С упорство е постигнат невероятният успех - паркомясто в София, и то безплатно. Едва ли е нужно да се дават още примери за проблема с паркирането в града - всеки шофьор го е усетил на свой гръб.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
В София дневно се регистрират 500 автомобила, а се отрегистрират около 100. Тези два паркинга ще отложат момента на тоталното задръстване тъкмо с два дена.
"Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите" НЕ "заради липсата на паркинги", а защото не могат да минат през входната врата с колата си! Приветствам начинанието, но хората, които нямат достатъчно морал, възпитание и самосъзнание, няма да изберат паркингите за съжаление!
В междублоковите пространства могат да се правят подземни паркинги, а изплащането е лесно. След построяването се слагат колчета да не може да се спира по тротоарите и зелените площи, а колите получават право да паркират срещу поименна карта на градския транспорт и настоящ адрес в някой от тези 4 блока в случай, че искаш колата ти да стои повече от определено време в рамките на месеца на конкретен паркинг. Така хем решаваме проблема с пешеходците, защото покрай паркинга оправяме тротоарите, хем оправяме зелените площи с нови пейки и осветление, хем гарантираме приходи на градския транспорт. За такива проекти спокойно можем и заем да вземем.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.