София и колите: дългото чакане на паркинги

През лятото ще започне строителството на първите два общински паркинга в "Надежда" и "Слатина", за които ще се взима заем

Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите заради липсата на паркинги
Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите заради липсата на паркинги
Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите заради липсата на паркинги    ©  Надежда Чипева
Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите заради липсата на паркинги    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • Преди година и половина столицата се похвали, че ще глобява за неправилно паркиране и представи амбициозна програма за строителство на паркинги.
  • Ефектът и от двете "нови мерки" не се усеща, защото ЦГМ не инвестира, а процедурите за публично-частно партньорство се бавят.
  • През лятото ще започне строителството на първите два общински паркинга в "Надежда" и "Слатина", за които ще се взима заем.
  • За да реши проблема с колите цялостно, София обаче трябва да увеличи платената зона, да помисли за данъците, да подобри градския транспорт.

Столичен квартал в съседство до прясно въведена зелена зона. Паркингът пред блока (каквито има в по-старите жилищни райони) е запълнен към 19 ч. Една кола обаче твърдо търси място и след няколко обиколки решава, че ще паркира до гаражна клетка, върху затревения тротоар. Прави няколко неуспешни опита и след минутка от колата излиза жена, която започва да бута автомобила, така че да успее да се "намести" върху неравностите. С упорство е постигнат невероятният успех - паркомясто в София, и то безплатно. Едва ли е нужно да се дават още примери за проблема с паркирането в града - всеки шофьор го е усетил на свой гръб.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 1

    В София дневно се регистрират 500 автомобила, а се отрегистрират около 100. Тези два паркинга ще отложат момента на тоталното задръстване тъкмо с два дена.

    Нередност?
  • Боряна Белчева

    "Често хората паркират в зелени площи или върху тротоари в кварталите" НЕ "заради липсата на паркинги", а защото не могат да минат през входната врата с колата си! Приветствам начинанието, но хората, които нямат достатъчно морал, възпитание и самосъзнание, няма да изберат паркингите за съжаление!

    Нередност?
  • 3
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi

    В междублоковите пространства могат да се правят подземни паркинги, а изплащането е лесно. След построяването се слагат колчета да не може да се спира по тротоарите и зелените площи, а колите получават право да паркират срещу поименна карта на градския транспорт и настоящ адрес в някой от тези 4 блока в случай, че искаш колата ти да стои повече от определено време в рамките на месеца на конкретен паркинг. Така хем решаваме проблема с пешеходците, защото покрай паркинга оправяме тротоарите, хем оправяме зелените площи с нови пейки и осветление, хем гарантираме приходи на градския транспорт. За такива проекти спокойно можем и заем да вземем.

    Нередност?
Нов коментар