Приключва основният ремонт на най-големия булевард във Велико Търново – "България"

Цялостната инвестиция в инфраструктурата надхвърля 5.5 млн. лева

Приключва основният ремонт на най-големия булевард във Велико Търново – "България"
Приключва основният ремонт на най-големия булевард във Велико Търново – "България"

Във финална фаза е основният ремонт на най-големия и натоварен булевард във Велико Търново - "България", който е основната връзка на главния път от София с големите квартали "Колю Фичето", "Картала" и централната градска част. Подменят се 5 км водопроводи и основен канализационен колектор, предстои и цялостно преасфалтиране.

Реконструкцията започна през ноември 2021 г., а в центъра на града бяха включени участъци от централните улици "Васил Левски", "Бачо Киро" и "Цар Самуил". Община Велико Търново ги възложи допълнително, за да реши един от наболелите проблеми - наводняването на участък от града близо до студентския стол.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Във финална фаза е основният ремонт на най-големия и натоварен булевард във Велико Търново - "България", който е основната връзка на главния път от София с големите квартали "Колю Фичето", "Картала" и централната градска част. Подменят се 5 км водопроводи и основен канализационен колектор, предстои и цялостно преасфалтиране.

Реконструкцията започна през ноември 2021 г., а в центъра на града бяха включени участъци от централните улици "Васил Левски", "Бачо Киро" и "Цар Самуил". Община Велико Търново ги възложи допълнително, за да реши един от наболелите проблеми - наводняването на участък от града близо до студентския стол.

Новата канализация е с между три и четири пъти по-голям капацитет, а с полагането на същия съвременен тип колектор и под булевард "България" проблемът при проливните дъждове вече ще бъде решен.

Проектът слага край и на други хорски неволи, чакащи решение повече от десетилетие - с дългогодишните ВиК аварии по булевард "България". Новите тръби за питейна вода са както с по-висок дебит, така и направени от съвременни материали и имат експлоатационен срок 50 години.

В рамките на месец се очаква финализиране на смяната на водопроводите и канализацията, след което започва преасфалтирането.

Паралелно с това ще бъде извършен основен ремонт и реорганизация на голямото кръстовище на булеварда с още четири улици - "Краков", "Полтава", "Освобождение" и "Беляковско шосе". Изчистени ще бъдат всички конфликтни точки, а приоритет се дава на градския транспорт.

Цялостната инвестиция в инфраструктурата по трите проекта надхвърля 5.5 млн. лева. ВиК мрежата се плаща от държавния бюджет - с ПМС от декември 2020 г. А преасфалтирането и новото кръстовище са финансирани по проекта за интегриран градски транспорт по ОП "Региони в растеж".

Градският автобус във Велико Търново става смарт

До края на лятото във Велико Търново ще бъде пусната дигитална информационна система - 25 информационни табла ще бъдат монтирани по основните спирки в града. Всеки автобус ще бъде оборудван с GPS устройство, а на спирката ще се показват минутите до пристигането му. Разработва се и приложение за смарт устройства, с което хората ще могат лесно да разберат как да се придвижат от точка до точка.

Цялата информация ще постъпва в контролен център в общината, обхванато ще бъде и паркирането.

Инвестицията е по проекта на община Велико Търново за интегриран градски транспорт. Друга от мерките по него е изграждането на два буферни паркинга. Първият от тях се намира в подножието на Балдуиновата кула, а строителството му напредва. Ще бъдат оформени общо 145 паркоместа, от които десет ще са за туристически автобуси, 16 - за електрически коли, и 8 - за хора с увреждания.

Паркингът ще разполага с две станции за електромобили, устройства за таксуване, електронно табло и др.

Транспортът до историческите забележителности, музейните обекти в Стария град и до централната част ще се осъществява чрез електрически автобуси, които вече са закупени от община Велико Търново.

По същия проект продължава строителствотои на пешеходния надлез над натоварената улица "Магистрална", която е част от главния път София - Варна. С него се облекчава пешеходната връзка на кварталите "Бузлуджа" и "Зона Б" с централния булевард "Никола Габровски". Вече са изпълнени основните конструкции, фундаменти и носещи колони.

Самият надлез е от модулен тип, пространството ще бъде изцяло покрито, за да предпазва преминаващите от лоши метеорологични условия. Ще бъде монтирано осветление, ще има осигурен достъп и за трудноподвижни лица.

Още от Капитал