По-скъп билет за метро, без карти за 23 лв. и две пластики за билетите за време

Общински съветници от ГЕРБ - СДС, ВМРО и Бонев предлагат нова тарифна политика със спорни елементи. Все още са възможни промени

От края на миналата година в наземния транспорт и метрото билет може да се плаща и с банкова карта
От края на миналата година в наземния транспорт и метрото билет може да се плаща и с банкова карта
От края на миналата година в наземния транспорт и метрото билет може да се плаща и с банкова карта    ©  Надежда Чипева
От края на миналата година в наземния транспорт и метрото билет може да се плаща и с банкова карта    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Общинските съветници от ГЕРБ - СДС, ВМРО и Бонев предлагат два билета за време на различна цена - 1.60 лв. за билет 30+ минути и 2.20 лв. за билет 60+ мин., които включват прекачвания
  • Хартиеният билет за метрото става 2 лв., а всички документи, които издава "Метрополитен", отпадат, както и картите на ЦГМ за една или две линии.
  • Срещу това се обяви председателят на общинския съвет Георги Георгиев и подчерта, че са възможни изменения

Отпадане на картите за пътуване за една или две линии, както и на тази само за метро, поскъпване на хартиения еднократен билет в метрото до 2 лв. и отпадане на талоните за определен брой пътувания там. Това предвижда новата наредба, внесена за обществено обсъждане от общинските съветници от ГЕРБ - СДС Зафир Зарков и Прошко Прошков, Карлос Контрера (ВМРО) и независимия Борис Бонев.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 2
    • + 10

    Колко от тия хора, които предлагат промени реално се возят редовно в градския? Защото ми се струва, че бройката клони към 0.

    С преформатиране на ценообразуването няма да постигнат по-голям ефект, от това да качат още повече хора на лични автомобили.

    Нередност?
  • 2
    tulup avatar :-|
    tulup
    • + 6

    "Понеже билетите са два вида - за 1.60 лв. (30+) и за 2.20 (60+), хората обаче ще трябва да си извадят две отделни пластики."

    А ако се плати с карта, то как ще се избира кой от двата е? Въобще как ги раждат тия гениална идеи?

    Нередност?
  • 3
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234
    • + 4

    Борис Бонев титан на мисълта.

    Нередност?
  • 4
    realismisthename avatar :-P
    realismisthename
    • - 3
    • + 3

    единствения рейс, в който си заслужава да се возиш е оная линия, която ходеше до студентски, с всичките 21-годишни девойки и девочки с месечен бюджет 450 лева, от техните.

    Нередност?
  • 5
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev
    • + 4

    Добре бе що не гледате от градове като Атина например. Има еднократни билети - продават се от машини и от офиси. Билета е един за до 90 мин. Важи за целия транспорт. Водачите на автобуси не продават билети!! Защо трябва да продават. Твоя си е отговорността да си купиш предварително от машина или да имаш карта. Има една месечна карта 27 Евро струва!! И съответно има 3,6,12м карти. Защо трябва да е сложно и защо трябва да има два билета и не знам си какво. Хубаво е да има билети за 1 ден - 24ч. Да има билет за 3 дни или за 5 дни. И толкова. Като се качиш си го валидираш на валидатора в превозносто средство и това е. А може да имаме и приложение за телефона да мога с един клик да си купувам билета, картата и т.н.

    Нередност?
  • 6
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 1

    До коментар [#5] от "Lubomir Toshev":

    Колкото градове, толкова и модели. В Лондон преди Ковид шофьорите продаваха билети. Но пък там почасови билети няма

    Във Виена докато живях там (преди 15г) също нямаше почасови билети

    В Талин пък направиха безплатен градския транспорт преди няколко години

    Модели много

    Нередност?
Нов коментар