Билетът на раздора: кой иска да печели от транспорта в София

Заедно с новата тарифна политика всички превозни документи ще се издават единствено от тикет системата

В наредбата за новата тарифна политика на София не става въпрос само за цените на новите билети, а и за начина, по който ще се продават
В наредбата за новата тарифна политика на София не става въпрос само за цените на новите билети, а и за начина, по който ще се продават
В наредбата за новата тарифна политика на София не става въпрос само за цените на новите билети, а и за начина, по който ще се продават    ©  Надежда Чипева
В наредбата за новата тарифна политика на София не става въпрос само за цените на новите билети, а и за начина, по който ще се продават    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Заедно с новата тарифна политика на София всички превозни документи ще се издават единствено от новата тикет система.
  • Тя е разработена от консорциум от фирми, отвеждащи към връзки с Иво Тонев, като заданието на обществената поръчка е писано отново от хора, работещи за консорциума.
  • Опасенията са в липсата на отчетност и монопол след отпадането на "Метрополитен" като издател.

През 2019 г. София започна да изплаща 100 млн. лв. с ДДС на консорциум от няколко фирми за изграждането на модерна тикет система за градския транспорт. За хората в града харченето на тези пари доведе до два ефекта: нови сини валидатори и възможност, макар и закъсняла, за плащане на билети с банкова карта. Сега се обсъждат и нови промени като билет за време и по-високи цени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Правиш по 1 АПИ за всеки транспортен оператор, правиш централна система да поръчва билети, които да комбинират различните услуги и готово! Какви са тези драми - да набутаме всички билети в един търговец? Частно дружество ще разработи услугата сама за около 2-3 месеца, ако някой даваше право на това.

    Интеграторите на услуги в бизнес света са хиляди и хиляди, нашите програмисти са изписали милиони редове код за такъв тип софтуер. Тотална корупция, тотална демагогия!

    Нередност?
Нов коментар