Новият брой:
Какво се случва в държавата

Столична община настоява екостикерите за колите да останат

Транспортното министерство предлага да се разчита само на евростандарта, но една трета от колите нямат такъв

Бъдещите нискоемисионни зони ще са две - една с по-малък обхват и една с по-голям
Бъдещите нискоемисионни зони ще са две - една с по-малък обхват и една с по-голям
Бъдещите нискоемисионни зони ще са две - една с по-малък обхват и една с по-голям    ©  Цветелина Белутова
Бъдещите нискоемисионни зони ще са две - една с по-малък обхват и една с по-голям    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Да има или да няма екостикери - по този въпрос Столична община и държава не могат да се разберат. Една година и 8.5 млн. лв. след решението да се създадат екостикери с чип, показващи коя екологична категория е даден автомобил, транспортното министерство е решило те да отпаднат, защото допълнително утежняват и усложняват и оскъпяват процеса. Зад това, разбира се, стоят конкретни мотиви, които ще залегнат в новата наредба на министерството. Но проблемът е, че ако няма стикери София (а и други желаещи градове) твърдят, че няма да как знаят и как да обособят нискоемисионни зони (НЕЗ) и по-специално как да разбират доколко замърсяват колите, влизащи в тях.

Готвената близо година от общински съветници наредба предвижда това да се случва по предишния ред, който даде възможност на общините да осъществяват контрол чрез камери или четци, разчитайки именно на екологичните групи. На заседанието на общинската транспортна комисия в понеделник се обсъждаше наредбата на първо четене, преди да е решено дали ще има или не екологични стикери и групи. Ако законите обаче се променят, после ще трябват поправки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    tulup avatar :-|
    tulup

    Тоест в момента част от камерите могат да четат номера, част не могат, обаче няма нито една, която да може да чете стикери? И предложението е вместо да се направят да четат номера е всички да са със стикери и след това да се добави тази функционалност към камерите вместо да се направят да четат номера защото??? И друго - как ще го глобяват, ако не могат да прочетат номера? Или ако е фалшив? В стикерите пише само категорията, не е записан номер на колата?

    Нередност?
  • 3
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • + 1

    Ех Зарков, Зарков. Къде в Европа има китайски стикери???? Кинтите решават всичко.

    Нередност?
  • 4
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • + 1

    "вместо да се направят да четат номера е всички да са със стикери и след това да се добави тази функционалност към камерите вместо да се направят да четат номера защото???"
    До коментар [#2] от "tulup":

    Предполагам, че търсиш по-специален отговор от простото "защото така приближените на ГЕРБ фирми могат да захлебят повече от поръчката"?

    Нередност?
  • 5
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    До коментар [#4] от "enterfornone":
    Тази фирма е на депутат от БСП, не че не работи още от управлението на Герб. Парите нямат цвят.

    Нередност?
  • 7
    vds16577063111131546 avatar :-|
    Maria Apostolova-Mihaylova

    За ефективното въвеждане на НЕЗ зони трябва да сме сигурни, че при годишния технически преглед категоризирането е правилно. Както авторът на статията посочва, не е ясно дали има реално измерване.

    Нередност?
Нов коментар