София ще даде 61 млн. лв. за ремонт на трамвайни трасета

Това по "Скобелев" ще се ремонтира за 17.5 млн. лв., по "Копенхаген" - за 33.5 млн. лв. и по бул. "Княгиня Мария Луиза" - за още 10 млн. лв.

Проектът на Столичната община предвижда рампа на нивото на тунела в посока НДК, която да позволи два коловоза на допустимо разстояние от жилищните сгради
Проектът на Столичната община предвижда рампа на нивото на тунела в посока НДК, която да позволи два коловоза на допустимо разстояние от жилищните сгради
Проектът на Столичната община предвижда рампа на нивото на тунела в посока НДК, която да позволи два коловоза на допустимо разстояние от жилищните сгради    ©  Надежда Чипева
Проектът на Столичната община предвижда рампа на нивото на тунела в посока НДК, която да позволи два коловоза на допустимо разстояние от жилищните сгради    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Две седмици след като беше осъдена да премести "временното" от повече от 10 години трамвайно трасе по бул. "Скобелев", Столичната община обяви обществена поръчка за това. Линиите ще бъдат преместени централно по булеварда, така че да отговаря на отстоянията. Прогнозната сума е 17.5 млн. лв. без ДДС, като проектът е за рампа, която да минава над тунела, и запазване на автомобилното и тролейбусното движение отдолу. Включва се още ремонт на самия тунел под НДК и преасфалтиране.

Трасето е част от поръчка за общо 61 млн. лв., в която са включени и изграждане на трамваен релсов път по бул. "Копенхаген", както и на самия булевард от метростанция "Младост 3" до бул. "Цариградско шосе", а също и реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Княгиня Мария Луиза" в отсечката от ул. "Опълченска" до ул. "Козлодуй". Проектите са разделени в три обособени позиции, което означава, че могат да се движат паралелно един от друг без значение дали има жалби по някое от тях.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dobar_chovek_007 avatar :-|
    dobar_chovek_007

    Ами наистина не е редно да шумат трамваите. Пречат на хората, живущи в периметъра, и не само.

    Нередност?
  • 2
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 1

    Защо трамвай, а не тролей по Скобелев. И двата са екологични, но трамвая е най-шумен от всички видове транспорт. Вместо да се мести линията на трамвая, да се замени с тролей. С тези 17 млн.лева могат да се купят 10 нови тролея. Но от това не може да се вземе комисионна.

    Нередност?
  • 3
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov
    • - 1

    Един тролей и проблема е решен
    Тряб ва всички трамвай да са спрат от движение освен 5-цата

    Нередност?
Нов коментар