Русе: градски транспорт в контрасти

Средната възраст на превозните средства е 35 години, като общината купи нови електробуси и сега чака чешки тролеи

В града се движат тролеи на средна възраст 35 години
В града се движат тролеи на средна възраст 35 години
В града се движат тролеи на средна възраст 35 години    ©  Цветелина Белутова
В града се движат тролеи на средна възраст 35 години    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • По улиците на Русе в момента се движат четиридесетина 35-годишни тролейбуса и близо двадесет нови електробуса.
  • Общината има нужда от гореща смяна на автопарка и чака нови 15 тролея, които вероятно ще започнат да пристигат в следващите месеци.
  • Новите превозни средства струват малко над 36 млн. лв. по ОПОС, но общината се нуждае от още поне 40, за да обслужи транспортната задача.

Първото нещо, с което се сблъсквате малко след като влезете в Русе, са паркирали на пътното платно автомобили. Другото, което веднага забелязвате, са архаичните рейсове с отворена предна врата, тромаво спиращи на спирките на градския транспорт. Чувството е сякаш сте се върнали в 80-те години на миналия век - което реално въобще не е далеч от датата им на производство.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.