Русе обяви предпразнично търга за малкия паркинг за ТИР-ове срещу 3 млн. лв.
Той ще се намира до по-големия паркинг, който ще се строи от частна фирма срещу отстъпено право на строж. Срокът за кандидатстване е 12 януари


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Русе си пожела два буферни паркинга, за да се справи с огромните тапи на границата. За единия обяви скоростен конкурс за частна фирма, която да го държи 30 години, и породи съмнения за аналог с границата на Капитан Андреево. А за втория предпразнично - на 22 декември, пусна обществена поръчка за проект и строителство срещу 3 млн. лв.
Двата терена са всъщност съседни (до бул. България"), като разполагат с капацитет за съответно 600 и 75 места. Желаещите да кандидатстват за строителството на малкия паркинг за 3 млн. лв. обаче няма да имат много време - срокът за подаване на офертите е 12 януари, а идват и празници.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеРусе си пожела два буферни паркинга, за да се справи с огромните тапи на границата. За единия обяви скоростен конкурс за частна фирма, която да го държи 30 години, и породи съмнения за аналог с границата на Капитан Андреево. А за втория предпразнично - на 22 декември, пусна обществена поръчка за проект и строителство срещу 3 млн. лв.
Двата терена са всъщност съседни (до бул. България"), като разполагат с капацитет за съответно 600 и 75 места. Желаещите да кандидатстват за строителството на малкия паркинг за 3 млн. лв. обаче няма да имат много време - срокът за подаване на офертите е 12 януари, а идват и празници.
За буферен паркинг, който ще реши проблема с тапите в Русе, се говори от много време, като през 2021 г. държавата отпусна въпросните 3 млн. лв. на общината за строителството му. Впоследствие през лятото на 2022 г. кметът на Русе Пенчо Милков обяви друга процедура, за по-голям паркинг (на практика на съседния общински терен), който да се управлява от частник.
На нея се явиха два кандидата (невосъздадената "Тир паркинг Русе" и "Ай Би Ти Ти" с управител Размиг Керопе Чакърян), като общината избра малката и непозната фирма да купи правото за строеж. Идеята е тя да построи паркинга срещу разсрочено плащане на 18 млн. лв. и да го управлява в продължение на 30 години, след което той ще стане общинска собственост.
Така паркингите реално се оказаха два два, като според Милков сумата от държавата (3 млн. лв. за единия паркинг) е била недостатъчна, защото "за паркинг с размер над 100 дка са необходими десетки милиони".


Инжинеринг за малкия паркинг
Обществената поръчка с прогнозна стойност 3 млн. лв. предвижда изграждане на бетонова площадка за паркиране на ТИР-ове, включително платна за движение с ширина 5 метра всяко, 75 паркоместа, острови с тротоари и озеленени площи заедно с техническата инфраструктура. Предвидена е и една тоалетна.
Паркингът ще бъде ограден с бариера за вход/изход на товарните автомобили и павилион за обслужващия персонал на бариерата.
Процедурата е от типа инженеринг, тоест спечелилата фирма ще направи сама всичко: проектирането, строителството, а после и авторския надзор. "Паркингът ще се управлява от община Русе съобразно възможностите, предвидени в Закона за общинската собственост", отговориха от кметството за "Капитал".
Критериите
Кандидатите ще имат доста малко време, за да се подготвят за участие в процедурата - общо 21 дена, от които пет са празнични. Най-голяма тежест при избора на изпълнител ще имат техническото предложение (професионална компетентност на персонала - 30 точки, предложение за изпълнение - 30 точки) и цената - 40 точки.
Изискванията към участниците са да са вписани в централния регистър към Камарата на строителите в България, да имат валидни застраховки и др. Иска се и опит в изпълнение на минимум едно подобно строителство. Като такова се има предвид изграждането или основният ремонт на надземен паркинг за ТИР-ове за над 60 паркоместа в последните три години. Подобни са условията и за проектирането.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.