Новият брой:
Служебната президентска република

Как "ИнМюзик" стигна от Роуд айлънд до Русе

Русенският офис на международната компания за професионална музикална техника е ключов за търговските й операции

Теодора Георгиева и Ана Велкова от "ИнМюзик" с наградата "Гепард" за най-динамично малко и средно предприятие за региона на Русе
Теодора Георгиева и Ана Велкова от "ИнМюзик" с наградата "Гепард" за най-динамично малко и средно предприятие за региона на Русе
Теодора Георгиева и Ана Велкова от "ИнМюзик" с наградата "Гепард" за най-динамично малко и средно предприятие за региона на Русе    ©  Капитал
Теодора Георгиева и Ана Велкова от "ИнМюзик" с наградата "Гепард" за най-динамично малко и средно предприятие за региона на Русе    ©  Капитал
Темата накратко
  • Русенският клон на международната "ИнМюзик" е най-динамичното предприятие за региона на Русе през 2021 г.
  • Офисът е ключов за компанията - производител на професионална музикална и озвучителна техника, тъй като отговаря за търговските й операции.
  • Амбициите на "ИнМюзик" са някой ден да разкрият дистрибуционен център в България.

Визитка:

Име: "ИнМюзик"

Създадена: 2018

Сектор: Музикални технологии

Акционери: "Инмюзик Юръп Лимитед"

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Русенският клон на международната "ИнМюзик" е най-динамичното предприятие за региона на Русе през 2021 г.
  • Офисът е ключов за компанията - производител на професионална музикална и озвучителна техника, тъй като отговаря за търговските й операции.
  • Амбициите на "ИнМюзик" са някой ден да разкрият дистрибуционен център в България.

Визитка:

Име: "ИнМюзик"

Създадена: 2018

Сектор: Музикални технологии

Акционери: "Инмюзик Юръп Лимитед"

Къмбърленд е красиво градче на Източното крайбрежие на САЩ - в щата Роуд айлънд. Там през 1992 г. предприемачът Джак О'Донъл създава малка компания за музикална техника "ИнМюзик" (InMusic). Днес, 30 години по-късно, "ИнМюзик" е международна корпорация с 650 служители, основен доставчик на "Амазон" в сферата на музикалните технологии, генерира годишен оборот над половин милиард долара и има офиси в САЩ, Великобритания, Германия, Нова Зеландия, Тайван, Япония и Русе.

Русенският офис на компанията, разкрит през 2018 г. и наброяващ 50 души, е ключов за "ИнМюзик", тъй като отговаря за търговските й операции. През 2021 г. оборотът на българската "ИнМюзик" ЕООД расте с над 230% и надхвърля 4.3 млн. лв. Този скок я отвежда на първо място в класацията на "Капитал" - "Гепард", за най-динамични малки и средни предприятия за региона на Русе.

Самият бранд "ИнМюзик" не е много разпознаваем, тъй като той е шапката - компанията - майка на около 20 бранда за професионалната озвучителна техника, потребителска електроника, електронни музикални инструменти, съвременни устройства за производство на музика - всякакви периферни технологии, включително и софтуер, които подпомагат както начинаещи, така и професионални диджеи. Сред по-известните брандове под шапката на "ИнМюзик" са Denon DJ и Rane (висок клас професионално диджей оборудване). Брандовете, свързани с потребителска електроника и електронни музикални инструменти, са M-Audio и Alesis и много други.

Защо в Русе?

"Централата ни е на Източното крайбрежие в Щатите - в Роуд айлънд, в едно прекрасно селце с 5 къщи и нашия офис. През годините амбицията на нашия основател и изпълнителен директор до ден днешен Джак О'Донъл водят до стабилен и сериозен ръст и той придобива все повече и повече брандове и разкрива все повече офиси по целия свят. Техниката се произвежда от наши подизпълнители в Азия - Китай, Япония, Тайван. В Германия и Великобритания освен оперативни и дистрибуционни центрове имаме и 2 развойни центъра, където работят ИТ и софтуерните ни екипи", разказва Ана Велкова, проектен мениджър на "ИнМюзик" в Русе.

230%е ръстът на компанията през 2021 г.

Тя разказва, че разкриването на клон в България е щастлива случайност - човек от английския офис се мести да живее в Русе и работи дистанционно. След като прекарва известно време в града, осъзнава, че в него има много млади хора, които владеят чужди езици на високо ниво (в града има няколко езикови гимназии с изучаване на английски, немски, френски и руски език - бел. ред.). Въпросният служител кани настоящия изпълнителен директор на "ИнМюзик" ЕООД - Ричард Сиймор, в Русе и му споделя идеята да разкрият офис. Към онзи момент компанията, която работи с мрежа от дистрибутори по целия свят, започва да се ориентира все повече към електронна търговия и продажби през платформата "Амазон".

Русенският офис е разкрит с идеята да отговаря за позиционирането на "ИнМюзик" в "Амазон". "Ние не използваме платформата като електронен магазин за директни продажби, а сме доставчик на "Амазон", които продават нашите продукти. "Амазон" е огромна възможност и огромно предизвикателство и всъщност причината за успеха ни там се крие тук, в Русе", казва Ана Велкова. Тя пояснява, че българският офис е не просто обслужващо звено на компанията майка, а приютява централни оперативни отдели, които постепенно през годините са се прехвърлили тук заради силните екипи и доброто представяне. Отделите по планиране, логистика, електронна търговия и обслужване на клиенти в световен мащаб на "ИнМюзик" са в Русе.

400 хил. евро е била готова да инвестира компанията в Русе, но се е отказала заради проблемите на границата.

Човешкият фактор

"За щастие градът предлага доста таланти в тези области поради наличието на големи международни предприятия", казва Ана Велкова. "Това, което отличава "ИнМюзик" от останалите работодатели в града, е, че работата е 100% международно ориентирана. Всички колеги освен в рамките на собствените си екипи работят с колеги във Великобритания, Германия, Япония, включително и Нова Зеландия", допълва тя.

Велкова посочва, че изтичането на хора и кадри от града е предизвикателство и за "ИнМюзик", но същевременно компанията е много атрактивен работодател за връщащите се през последната година млади хора в България и по-конкретно в Русе: "Защото позволяваме оставане в тази международна среда и поддържане на високо работно ниво от първия ден в симпатичен офис със спокойни, интелигентни и широко скроени хора. Всичките ми колеги тук имат някаква форма на опит в чужбина: дали са учили, работили, или са с опит предимно и само в международни компании."

Компанията няма планове да разкрива офиси в други български градове. "По-скоро имаме интерес към разширяване дейността в Русе и на вече съществуващите екипи тук", посочва Велкова и добавя, че "ИнМюзик" вече е направила един опит за съществено увеличение на дейността си в града, но се е наложило да се откажат заради един непредвидим и неопределим фактор.

Един мост - спирачка пред растежа

Компанията е била готова да инвестира 400 хил. евро и да разкрие 30 нови работни места в Русе и дори е имала потенциална локация, където да изнесе един от дистрибуционните си центрове за Европа. "Бях наета именно с тази цел - да направя анализ на рисковете и ползите от това преместване. Това проучване завърши с много ясен извод, че от финансова гледна точка това е напълно рационално решение. И се натъкнахме на изключително субективен и неизмерим фактор, който се казва граничен пункт Дунав мост.

Според договора с "Амазон" имаме между 3 и 5 работни дни за доставка. От който и да е друг европейски дистрибуционен център в зона от Шенген това не е никакъв проблем. Когато обаче говорим за българско-румънската граница и Дунав мост, този срок става абсолютно непредвидим. Има реален риск от неустойки и загуби. Решихме, че тази възможност е затворена за момента", разказва Ана Велкова.

"Друг проект, който имаме интерес да стартираме в България и не сме се отказали, проблемът е по-скоро човешки ресурс, е стартиране на електронна търговия в най голямата платформа за Централна и Източна Европа (eMag - бел. ред.). Идеята не е свързана с обороти и печалба, защото, откровено казано, това са пазари с ниска потребителска способност в нашия сектор. Все пак сме нишов бранш; има краен брой хора, които имат интерес и възможност да създават музика, и много малка е вариацията на допълнителни клиенти. Проектът е насочен за подобряване на позиционирането на брандовете ни и един вид подкрепа на дистрибуционния ни модел в тези региони и дори въпрос на регионална гордост", посочва мениджърът. В международен план компанията започва инициатива за директни продажби чрез собствени електронни канали към крайни потребители, която вече е стартирала в САЩ и до 2-3 години ще обхване Европа и останалата част от света.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nuevitas avatar :-P
    nuevitas

    супер новина. Ползвам продуктт на Arkaos (един стар Numark) и си мечтая за малъкс пад контролер на Akai. Ще е супер ако ИнМюзик имат шоу руум в Русе, който да посетя. Допира с тази техника е много труден и наличната информация е направо оскъдна.

    Нередност?
Нов коментар