От любовта към небето до бизнес авиацията
Висшето военновъздушно училище "Георги Бенковски" в Долна Митрополия отново съществува след почти 20-годишно прекъсване на неговата дейност като самостоятелно учебно заведение


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Училището е единственото държавно учреждение, в което се подготвят пилотите и авиационните специалисти за българските военновъздушни сили.
- Възобновените от близо три години учебни дейности в него са съгласно изискванията на международните и европейските стандарти в авиацията.
- Първият випуск, чиито курсанти вече имат лиценз за любител пилот и които ще се дипломират и като летец - пилот на изтребител, ще излезе през 2024 г.
"Там, където поникват криле." Това е мотото на висшето военновъздушно училище "Георги Бенковски" (ВВВУ) в Долна Митрополия. Крилете, разбира се, са събирателното понятие на кадрите, които то произвежда, а именно летци - пилоти за българската армия. Това е и единственото висше училище в страната, в което освен летците се подготвят инженери, ръководители на полети и други специалисти за бойната ни авиация. А за краткото му съществуване сега (след възстановяването му през 2020 г.) училището е сред малкото, успяващи да създадат конкуренция при набирането на курсанти.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Оценявам статията положително. За да започнат работа в авиокомпания, младите пилоти трябва да имат поне 500 часа нальот. Ако завършват ВВВУ със 170 ч. тогава трябва да се довърши обучението в някоя от частните школи. В това няма нищо лошо. И този пасаж с подготовката на пилоти за HEMS е малко не на място. Явно този проблем леко се подценява, а той е извънредно сложен.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.