🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>
(Без)опасността на пътя

София - добре смазана машина за катастрофи

Системите на КАТ и Столична община не си говорят, а сега има нови идеи как това да се промени и къде да отиват средствата от глоби

Полицията разполага единствено с три камери за засичане на превишена скорост в цяла София. Останалите са за видеонаблюдение и са собственост на общината
Полицията разполага единствено с три камери за засичане на превишена скорост в цяла София. Останалите са за видеонаблюдение и са собственост на общината
Полицията разполага единствено с три камери за засичане на превишена скорост в цяла София. Останалите са за видеонаблюдение и са собственост на общината    ©  Юлия Лазарова
Полицията разполага единствено с три камери за засичане на превишена скорост в цяла София. Останалите са за видеонаблюдение и са собственост на общината    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Служители на Столичната община предават по дискове сигнали за нарушения от 600-те камери до Пътна полиция, защото системите на двете институции не си говорят.
  • Сега се предлага КАТ да има достъп до тях, камерите да "засичат" още различни нарушения, но в замяна 70% от приходите да отиват в бюджета на София.
  • На фона на десетилетия бездействие, кърпен "на парче" закон през годините и удобна размяна на отговорности остават съмненията, че нищо няма да се промени.

Катастрофа. Нови мерки. Катастрофа. Обещания. Катастрофа. Промяна в закона. И пак. Горе-долу в тази линия се движи "политиката" на управляващите държавата през последните тридесет години. Видимо за всички, нищо не се променя - за пътна безопасност се говори постфактум и така до следващия път. След катастрофата на бул. "Сливница" местната власт и служебното правителство отново поеха по познатата траектория. След едночасовия извънреден брифинг миналата седмица много медии успяха да извадят единствено новината, че Столичната община е готова да купи камери на Пътна полиция. Иначе управляващите говориха предимно за това колко им е трудно, какво се чака, колко работа има. Забравяйки, че хората искат да им решат проблемите, а не да ги занимават със своите.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stq011168455 avatar :-|
    stq011168455
    • + 7

    Единственото важно от статията е, че има три стационарни радара камери в София. Всичко друго е ала бала.
    Ъпдейт на камерите ще струва 100-ци милиони, освен това ако са с радар, ще трябва да минават метрологичен контрол, но ще засичат скорост смао на кръстовището, където обикновено се минава с нормална скорост. Скоростните отсечки са другаде и се знаят,
    Както писах и при другата статия вижте как са го решили в нормалните държави. Със стационарни камери радари. В Нидерландия има през километър стационаркни камери, в Дубай през 500 метра.
    Над 90% от катастрофите са заради висока скорост, над 95% от водачите при тези катастрофи не са били нито пияни, нито дрогирани.
    Когато се сложи стационарна камера за скорост и хората я знаят карат бавно. Слагаш 300 камери в софия и решаваш проблема. Автоматизирани са, срвнтелно евтини, не ти трябват хора да ги гледат. Едната е от 30 -50 хил лева - 300 камери 9 милиона, бълха за София.
    Всички знаят къде е проблема КАТ си държат на корупцията, защото всички работещи там прибират.КАТ не искат хората да карат бавно, ако има стационарни камери хората ги знаят и карат бавно. КАТ искат мобилни екипи скрити в храстите като засекат някой да има глоба и да прибират пари, освен, че ще си изпълнят норматива, когато има мобилен екип и спират хора за проверка има далавера. Ако не спират и има само снимки има възможност да кажеш, че някпой друг е карал, срещу съответна сума могат да напишат, че чужд гражданин е карал колата ( в КАТ София са се спрели на македонци и сърби - хем са близко хем не са от ЕС) и си плащаш глобата, но не ти взимат книжката.
    Това е една от причините, заради което в Турция вече като влизаш с кола искат да се подпишеш, че само ти ще караш и няма да отстъпваш колата на друг.
    Елементарно е, хиляди градове са решили този проблем. Превенция е решението. Тук всеки иска ъпдейти добавки, още хора, екипи, обществени поръчки по 100 пъти както с билетите за автобус и накрая резултата е ла§но. Защо, защото всичко се прави, за да се източват пари. Решението на проблема прекратява възможността да се правят пари от него.

    Нередност?
  • 2
    tyc16215409341055258 avatar :-@
    Maria Simova

    Такава корупция, като при нас, няма никъде в Европа! Няма да се променим скоро, тъжна картина сме!

    Нередност?
Нов коментар