Таксиметрови организации пак искат от държавата да им вдигне цените
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Таксиметрови организации пак искат от държавата да им вдигне цените

Таксиметровият сектор прави пореден опит да премести отговорността за увеличението към властите

Таксиметрови организации пак искат от държавата да им вдигне цените

Курс, който досега е струвал 6 лв., при новите тарифи ще поскъпне най-много до 7.5 лева, пресметнаха от бранша. Това всъщност е 25% скок

Румяна Гочева
3263 прочитания

Таксиметровият сектор прави пореден опит да премести отговорността за увеличението към властите

© Надежда Чипева


Една от организациите в таксиметровия сектор иска държавата да вдигне законово минималната начална тарифа. Претенцията е тя да е три пъти цената за километър, което за София значи от 50 стотинки сега да скочи на 2.40 лв. За пореден път сдружения от сектора искат държавата да вдигне прагове, вместо самите компании да се конкурират през тарифи и да ги променят индивидуално, каквато е пазарната логика.

В момента в София например общината определя минимални тарифи, които за 2019 г. са съответно 77 ст. дневна и 88 ст. нощна тарифа. Таксиметровите шофьори обаче смятат, че цените трябва да бъдат различни.

От "Съюз Такси" настояха и за това колите да могат да се движат в бус лентите, когато са с клиент. От организацията посочват, че в нея влизат "почти всички" от бранша в столицата. За по-високи цени настояха и от Националния таксиметров синдикат.

Засега шофьори планират протести, но са в готовност за разполагане на палатков лагер пред Народното събрание, ако не бъдат чути.

От Министерството на транспорта съобщиха пред "Капитал", че по темата предстоят срещи на ниво "работни групи", като датите за тях ще бъдат уточнени допълнително.

Пореден опит

Представители на сектора подновяват исканията си на всеки няколко години. Какъв е поводът за това точно сега не е ясно, но най-вероятно недоволството им е "вдъхновено" от предстоящия протест на превозвачите, които ще изразят несъгласието си от обхвата и цените на тол-системата на 13 януари, понеделник.

"Повече от 8 години доходите на таксиметровите шофьори са стационарни. Това не е справедливо. Доходите стоят на едно ниво, а разходите се повишават", каза Райна Димитрова, председател на УС на Националния таксиметров синдикат, пред БНТ.

"В София например първоначалната такса би била около 2.40 лв., което е изгодно и за двете страни", заяви Димитрова. "Когато има такава рамка, никой няма да бяга от късите курсове", коментира Кирил Ризов от "Съюз Такси".

От бранша заявиха, че поскъпването на услугите няма да е драстично, и изчислиха, че курс от 6 лв. при новите тарифи ще поскъпне най-много до 7.5 лева. А всъщност това е скок от 25%.

Едно от обясненията защо такситата искат държава или община, а не те да променят цени е, че така не са уязвими на глоби за картел при синхронно увеличение.

Една от организациите в таксиметровия сектор иска държавата да вдигне законово минималната начална тарифа. Претенцията е тя да е три пъти цената за километър, което за София значи от 50 стотинки сега да скочи на 2.40 лв. За пореден път сдружения от сектора искат държавата да вдигне прагове, вместо самите компании да се конкурират през тарифи и да ги променят индивидуално, каквато е пазарната логика.

В момента в София например общината определя минимални тарифи, които за 2019 г. са съответно 77 ст. дневна и 88 ст. нощна тарифа. Таксиметровите шофьори обаче смятат, че цените трябва да бъдат различни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    liz31552545 avatar :-|
    liz31552545

    Мисля, че вече го казвах някъде- държавата вдигна тук таме някои заплати на някои държавни и общински чиновници и всички решиха , че има много пари за прибиране и се наредиха на опашката да ги вземат. Нека таксиметровите шофьори си сложат каквито искат цени, пък да видим какво ще стане. Нека пазара реши. Ще ходим с метрото, ще се возим на тротинетки, ще ползваме електрическите смартове, може и на такси да се качим. Няма държавата да ни нареди колко да плащаме за такси!

  • 2
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Тъй като сме най-големите баровци у свето, никакви тарифи няма да ни уплашат. Предлагам 10,00 лв. първоначална такса и 5,00 лв. на километър. Който няма толкова пари, просто няма да ползва такси. Точка. Докога ще си играем на шикалки?

  • 3
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    До коментар [#2] от "Читател":

    Пропуснали сте да отбележите "иронично".

  • 4
    iavorski avatar :-|
    iavorski

    Не виждам от какъв зор стачкуват:

    "Общината определя минимални тарифи, които за 2019 г. са съответно 77 ст. дневна и 88 ст. нощна тарифа"

    Това са минимални тарифи - няма ограничение нагоре - ако искат да возят на пет лева - да возят на пет лева. Лепват си нови стикери с двойни цени и каквото стане.

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Тая крава такова мляко дава.

    В сив сектор - сива конкуренция. От къде накъде държавата да им бори конкуренцията? Нали "почти всички" са в тоз картел (ъъ, организация), да се разберат сами!

    В зората на кризата мъжа на една колежка на седмица правеше 700 лв. Бълха ги ухапала инфлацията. Даже осигуровки не плащат като хората!

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#4] от "iavorski":

    Проблемът им не е в техните цени. Проблемът им е, че такситата са от сивия до черния сектор (без да броим помпичките). Има някои, дето икономисват повече и от протестиращите. Очевидно им е рентабилно, щом го правят...

    Като протестираха срещу регулациите на времето - да си мълчат сега.

  • 7
    khmerrouge avatar :-|
    khmerrouge

    аз искам да се върне Убер, толкова ли е трудно всичко да е нормално...

  • 8
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Хич не ми дреме какво искали бакшишите, ама хич! И аз искам много работи, ама не става. Като искат - да си ги изработят, да си оправят смърдящите кочини, в които понякога те е гнус да влезеш. Да започнат да се обличат прилично, да не пушат в колите си, да не надписват сметката и да не чакат задължителния бакшиш и т.н., и т.н. Все държавата ще им оправя бизнеса... Бъдете креативни и конкурентни - клиентите сами ще дойдат при вас, а не като помоля някой за превоз до 2 км да ми се мръщат, щото било много близко. Ми днес като изпуснат 10 клиента като мен и ей го надника къде се губи...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK