Икономическите нагласи на австрийските фирми в България леко се влошават

По-малко компании планират увеличение на инвестициите и персонала, показва анкета на австрийската търговска камара

Резултатите от проучването представи ръководителят на австрийското търговско представителство (Advantage Austria) Улрике Щрака
Резултатите от проучването представи ръководителят на австрийското търговско представителство (Advantage Austria) Улрике Щрака    ©  Advantage Austria
Резултатите от проучването представи ръководителят на австрийското търговско представителство (Advantage Austria) Улрике Щрака
Резултатите от проучването представи ръководителят на австрийското търговско представителство (Advantage Austria) Улрике Щрака    ©  Advantage Austria

Проучването

Австрийското търговско представителство в България анкетира 88 австрийски компании или клонове на такива в страната за тазгодишното проучване на местния икономически климат. От анкетираните фирми 45% са в търговията, 40% предлагат услуги, а 15% са в индустрията. По-голямата част от тях се фокусират върху българския пазар и в по-малка степен върху износ, а една четвърт от всички фирми са посочили годишен оборот между 2 и 5 млн. eвро. Австрия е на второ място като източник на чужди инвестиции в България с общ размер на капиталовложенията от над 4 млрд. евро към средата на 2019 г. по данни на БНБ. Сред най-големите австрийски инвеститори в България са OMV, Billa, Kronospan, Palfinger.

Малко над една пета от представителите на австрийския бизнес в България планират да увеличат броя на служителите си през 2020 г. Година по-рано делът им беше 34%. По-резервирани са нагласите и по отношение на инвестициите, които фирмите планират през следващите 12 месеца. Това показват резултатите от ежегодното проучване на Австрийското търговско представителство в България (Advantage Austria), в което са участвали 88 фирми.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се