Жалбите и сигналите също ще могат да се подават онлайн
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалбите и сигналите също ще могат да се подават онлайн

С новата услуга за подаване на жалби гражданите, чакащи на гишетата може да намалеят значително

Жалбите и сигналите също ще могат да се подават онлайн

Новата електронна услуга е еквивалент на препоръчаната поща с обратна разписка

Румяна Гочева
2235 прочитания

С новата услуга за подаване на жалби гражданите, чакащи на гишетата може да намалеят значително

© Юлия Лазарова


Гражданите вече могат да подават жалби, сигнали и да получават информация от съответната институция чрез Системата за сигурно електронно връчване, съобщиха от държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ).

Заради извънредното положение от ДАЕУ препоръчват на гражданите да "си говорят" с институциите онлайн и предоставят нови възможности за това. Преди седмица БОРИКА и "Евротръст" пуснаха безплатни електронни подписи, а от миналия петък бюрата по труда започнаха да приемат е-заявления от хората, останали без работа, така че да се налага да ходят на гише.

Стъпка по стъпка

Сега от ДАЕУ информират, че на Единния портал за достъп до електронни административни услуги има създаден специален бутон - "Сигнали, жалби и предложения", който отвежда гражданите до електронната форма за попълване и инструкциите как услугата да бъде заявена.

Тя дава възможност за подаване на сигнал, жалба или предложение във връзка с обслужването или организацията на работата на административен орган, организация, предоставяща обществени услуги или лице, осъществяващо публични функции.

Подател може да бъде всеки гражданин или организация. За да се заяви услугата, е необходимо да има квалифициран електронен подпис (КЕП) или ПИК, издаден на НОИ, както и да имате профил в Системата за сигурно електронно връчване, обясвиха от ДАЕУ.

Препоръчана поща

Електронното връчване е система, която позволява изпращане, получаване и съхраняване на е-документи за и от публични институции, физически и юридически лица. Тя поддържа възможност за известяване чрез e-mail и SMS.

Времето на изпращане и получаване на документа или съобщението и неговото съдържание се удостоверява с квалифициран времеви и електронен печат на ДАЕУ. Така услугата електронна препоръчана поща представлява еквивалент на препоръчаната поща с обратна разписка.

Гражданите вече могат да подават жалби, сигнали и да получават информация от съответната институция чрез Системата за сигурно електронно връчване, съобщиха от държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ).

Заради извънредното положение от ДАЕУ препоръчват на гражданите да "си говорят" с институциите онлайн и предоставят нови възможности за това. Преди седмица БОРИКА и "Евротръст" пуснаха безплатни електронни подписи, а от миналия петък бюрата по труда започнаха да приемат е-заявления от хората, останали без работа, така че да се налага да ходят на гише.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK