Истинският печеливш от българската тол система
Консорциумът от дружества, част от технологичната група Kapsch, всъщност участва във всеки етап на управление на електронните пътни такси - и печели стотици милиони от това


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Когато през август 2017г. пътната агенция най-после отвори официално подадените оферти в търга за изграждане на система за електронна винетка и тол, очакванията към кандидатите бяха високи. Участниците бяха на-различни обединения с българско и чуждо участие, но накрая победител бе консорциумът "Капш трафик солюшънс", в което влизат българското, полското, италианското и испанското подразделение на австрийската компания Kapsch.
Те обаче печелят не само този търг, а откакто подписаха договора с държавата през януари 2018 г., печелят от всяка стъпка от процеса на въвеждане на електронни пътни такси - стояха на началния етап с изграждането на системата, имат подозрителна връзка с търговците - посредници на пътни такси, а сега ще оперират системата уж заедно, но като че ли вместо АПИ. Накратко - под носа на данъкоплатците се случва нещо силно наподобяващо концесия, но без конкуренция при избора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Австрийците явно са разбрали как се печелят поръчки в България и са направили каквото е необходимо. Може би още не са разбрали как се губи бизнес в България и още не са направили каквото е необходимо, за да не се случи това, но и на това ще му дойде времето.
Австрийците си знаят от едно време- Сименс (нашия е клон на Австрийския), Щрабаг, Капш, всичките са си набъркани в кюпа. Естествено чрез български връзки. Захарна Фабрика- австрийското елдорадо. :D
Но поне знаят как да крадат де. Система ще има и ще вкарат някой лев към държавата. И си плащат на служителите.
Това ни е нивото- по-добре Капш да ни краде, отколкото някоя Пеевска калинка и нищо да не остави след себе си.
По добре на Капш отколкото на Шиши ...
Статията е повърхностно написана. Ако се вникне в реалната ситуация, ще се види некадърността на калинките от АПИ да вникнат в техническите подробности и предупрежденията на Kapsh, и заварената инфраструктура, която всъщност се оказала безполезна.
Има много, много детайли, за които журналистите трябва да се поровят.
Без значение дали са австрийци или африканци навсякъде който краде се нарича крадец
Нар една ръка разстояние е да се докаже и очевидното от г~н Гешев
До коментар [#6] от "Diego":
До коментар [#6] от "Diego":
Абе, че АПИ играе роля, си прав. То това става ясно и от другия текст дето са го пуснали https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/infrastructure/2020/08/21/4104521_tol_sistema_kak_ne_se_pravi/
То малко ситуацията е тип не е луд тоя, дето яде баницата, ами този дето му я дава.
Въпросът е, че хич не е само в АПИ проблема. Комисионната я взима друг, а капш на драго сърце я плащат :)) Та да не се правят на ощипани. Като гледам горе, дори не са искали да коментират квото и да е - гузни ли са, кой знае
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.