Истинският печеливш от българската тол система

Консорциумът от дружества, част от технологичната група Kapsch, всъщност участва във всеки етап на управление на електронните пътни такси - и печели стотици милиони от това

Бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов при сключването на договора с представляващият в България "Капш" Михаел Вебер. Отзад е една от движещите сили на процеса през последните години - бивш министър, настоящ зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков.
Бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов при сключването на договора с представляващият в България "Капш" Михаел Вебер. Отзад е една от движещите сили на процеса през последните години - бивш министър, настоящ зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков.
Бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов при сключването на договора с представляващият в България "Капш" Михаел Вебер. Отзад е една от движещите сили на процеса през последните години - бивш министър, настоящ зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков.    ©  Надежда Чипева
Бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов при сключването на договора с представляващият в България "Капш" Михаел Вебер. Отзад е една от движещите сили на процеса през последните години - бивш министър, настоящ зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков.    ©  Надежда Чипева

Когато през август 2017г. пътната агенция най-после отвори официално подадените оферти в търга за изграждане на система за електронна винетка и тол, очакванията към кандидатите бяха високи. Участниците бяха на-различни обединения с българско и чуждо участие, но накрая победител бе консорциумът "Капш трафик солюшънс", в което влизат българското, полското, италианското и испанското подразделение на австрийската компания Kapsch.

Те обаче печелят не само този търг, а откакто подписаха договора с държавата през януари 2018 г., печелят от всяка стъпка от процеса на въвеждане на електронни пътни такси - стояха на началния етап с изграждането на системата, имат подозрителна връзка с търговците - посредници на пътни такси, а сега ще оперират системата уж заедно, но като че ли вместо АПИ. Накратко - под носа на данъкоплатците се случва нещо силно наподобяващо концесия, но без конкуренция при избора.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове