Износът към ЕС нараства за първи път от февруари

Продажбите към трети страни продължават да намаляват, но има плюс от експорт на буркани за стерилизиране и медни стоки

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на български стоки в ЕС нарастват с 2.4% на годишна база през септември, показват предварителните данни на националната статистика. Това е първо увеличение за износа към страните, членки на съюза, от февруари насам, но откъде идва повишението ще стане ясно след месец с публикуването на подробната разбивка. Растежът към ЕС през септември обаче не е достатъчен, за да компенсира спад от 9% към трети страни и така общият износ намалява с 1.8% на годишна база. За тримесечието общият спад е с 9.1%.

От началото на годината България е изнесла стоки за малко над 40 млрд. лв., което е с 3.3 млрд. под нивото до края на деветмесечието на миналата година. Минусът за вноса е още по-голям - 5 млрд. лв. до 43.1 млрд. лв. за периода януари-септември.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове