Хотелиерска кампания ще насърчава българите в чужбина да почиват у нас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хотелиерска кампания ще насърчава българите в чужбина да почиват у нас

Хотелиерска кампания ще насърчава българите в чужбина да почиват у нас

Около 2 млн. души ще имат достъп до отстъпки в поне 350 български хотела, заведения и други обекти

Деница Ватева
2976 прочитания

© Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация


Мащабна кампания ще привлича българи, живеещи в чужбина и българи от историческите малцинства на почивка в страната. За целта ще бъдат издавани специални карти, които осигуряват отстъпки в хотели, заведения, търговски обекти, бензиностанции и при ползването на различни услуги. До момента мрежата обхваща около 350 обекта и други бизнеси. Потенциалните клиенти са около 2 млн. българи, живеещи в други страни, "независимо дали имат национален паспорт или само българско самосъзнание". Планът е програмата да е постоянна и да обхване максимално много клиенти и дружества.

Така най-общо изглежда кампанията на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, която стартира по-активно в последните дни. До момента е осъществена връзка с голяма част от клубовете и организациите на българите в чужбина като вече има обратна връзка от около 50 от тях.

Какво представлява кампанията

Инициативата "Очакваме ви у дома" много прилича на програмите за лоялност, които развиват различни дружества, но в случая обхваща туристически обекти и свързани с тях бизнеси. Тя е насочена към българите, живеещи в чужбина и българските малцинства в различни държави, за които се смята, че наброяват около 2 млн. души.

"Българите винаги са били най-важни за нас, с тази партньорска програма искаме да обхванем тези, които живеят в чужбина", коментира председателят на УС на хотелиерската асоциация Георги Щерев. По думите му проектът първоначално е стартиран от туристическия бизнес във Велинград, а сега вече обхваща цялата страна чрез регионалните структури на асоциацията, които са 36, както и техни партньори.

Идеята е да бъдат издавани карти (виж визуализацията), чрез които българите от чужбина ще могат да ползват отстъпки в различни обекти, които започват от поне 10% и достигат до около 50%. До момента мрежата включва 81 хотела, 113 заведения, различни туристически услуги като конни бази, аквапаркове, спа центрове, екстремни спортове, зали за събития. Включени са и редица други бизнеси: от бензиностанции и превозвачи, през обекти за търговия на дребно, до студиа за красота и детски кътове. Общо всички фирми, които влизат в кампанията, са около 350 като броят им продължава да нараства.

Българите, живеещи в чужбина, ще могат да получат картата срещу минимална сума от порядъка 5-6 лв., която да покрие разходите за пластиката и обработката на заявката. До момента асоциацията е направила контакт със сдружения на наши сънародници зад граница като в последните дни има отговор от около 50 от тях. Издадените до момента карти за отстъпки са около 10 хил., съобщи Щерев. По думите му идеята е партньорската програма да е постоянна.

Туризъм на местните гости

През последната година пандемията от новия коронавирус тотално преобърна туризма, на практика ограничавайки го в границите на регионалните пътувания. През миналото лято, което завърши с катастрофалните 60% спад на приходите според официалната статистика и до 70% според туристическия бизнес, основната група на посетителите в курортите бяха българи. Именно сънародниците ни от чужбина бяха важна част от този процес, доколкото те идват в страната и заради посещения при близки.

В момента зимният туристически сезон, който също се очертава като исторически най-лошия, също се движи основно от търсенето на български туристи.

Мащабна кампания ще привлича българи, живеещи в чужбина и българи от историческите малцинства на почивка в страната. За целта ще бъдат издавани специални карти, които осигуряват отстъпки в хотели, заведения, търговски обекти, бензиностанции и при ползването на различни услуги. До момента мрежата обхваща около 350 обекта и други бизнеси. Потенциалните клиенти са около 2 млн. българи, живеещи в други страни, "независимо дали имат национален паспорт или само българско самосъзнание". Планът е програмата да е постоянна и да обхване максимално много клиенти и дружества.

Така най-общо изглежда кампанията на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, която стартира по-активно в последните дни. До момента е осъществена връзка с голяма част от клубовете и организациите на българите в чужбина като вече има обратна връзка от около 50 от тях.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Елате тук - да изчакате първо да обслужат отрепки от Германия/Англия, дето са на заплата и ниво близко до минималното за техните държави (по-висшите нива почиват в Аруба и други островни);
    Няма да стане, мой. Джапанките в колата и почивка в Гърция. Цената е 2х, отношенето 10х, заслужава си. Пари има, предпочитам като ги харча да ме гледат със страхопочитание - както наш'те хотелиерчета гледат Ханс немеца на помощи, бачкащ в пакетажен скалд някъде около Дортмунд, събирал 6 месеца - позволил си да долети с група себеподобни.

  • 2
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    Такива кампании доказано не работят. Не става само с клипове и агитация. Но по-важното и всъщност обидно е, че за работещите в България, които внасят данъци, с които после хотелиери и ресторантьори се подпомагат от държавата, няма подобни отстъпки.

  • 3
    drbr avatar :-|
    Vasko Hristov

    Те българите в България, не желаят да почиват тук, надали ще навият и тези от чужбина..народа не е толкова глупав.

  • 4
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Поредната статия, дала повод на всевъзможни мрънкалници да оплюят българското по навик.

    Ходя си в България и грам не ми дреме колко хвалите византийците. И аз не обичам големите хотели и разсипниците на природата, затова ходя в малки, семейни хотелчета и досега никога не съм оставал недоволен. Отношението винаги е било страхотно, а преживяването - качествено.

    Като не може да подбирате, продължавайте да целувате задниците на чужденците!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.