Външна търговия 2020: Печеливши и губещи
Много експортно-ориентирани производители бяха ударени от кризата, но има и щастливи изключения
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
- В унисон с глобалните тенденции, през 2020 г. България отчете спад и в износа на стоки, и във вноса.
- Много производители бяха ударени от кризата, но има и щастливи изключения като производителите на е-колела, козметика, стъклени изделия и др.
- Силно се е свил вносът на автомобили и камиони, но са се увеличили покупките на лаптопи и мебели.
Пандемията удари глобалната търговия през миналата година с над 1.7 трлн. долара по сметки на Световната търговска организация. Затова и не е изненада, че България като малка и отворена икономика не остана назад от общата тенденция и отчете спад както на износа на стоки, така и на вноса. Коронавирусът изтри 3.76 млрд. лв. от стойността на продажбите на български стоки в чужбина и 5.9 млрд. лв. от внасяните в страната стоки.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход