Външна търговия 2020: Печеливши и губещи

Много експортно-ориентирани производители бяха ударени от кризата, но има и щастливи изключения

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • В унисон с глобалните тенденции, през 2020 г. България отчете спад и в износа на стоки, и във вноса.
  • Много производители бяха ударени от кризата, но има и щастливи изключения като производителите на е-колела, козметика, стъклени изделия и др.
  • Силно се е свил вносът на автомобили и камиони, но са се увеличили покупките на лаптопи и мебели.

Пандемията удари глобалната търговия през миналата година с над 1.7 трлн. долара по сметки на Световната търговска организация. Затова и не е изненада, че България като малка и отворена икономика не остана назад от общата тенденция и отчете спад както на износа на стоки, така и на вноса. Коронавирусът изтри 3.76 млрд. лв. от стойността на продажбите на български стоки в чужбина и 5.9 млрд. лв. от внасяните в страната стоки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар