Приходите на "Автомагистрали" растат тройно през 2020 г.
Държавната компания, строяща "Хемус", е платила незнайно на кого над 1 млрд. лв.
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Приходите на държавната компания "Автомагистрали" излитат стремглаво нагоре през 2020 г. Общите постъпления от оперативна дейност са над 277 млн. лв., като за сравнение най-голямата строителна самостоятелна компания (не броим "Трейс груп холд", тъй като са с консолидиран отчет) - "Хидрострой", имаше 225.35 млн. лв. приходи през 2019 г.
Може би най-ключовото число във финансовия отчет на държавното дружество обаче са паричните потоци. Именно в постъпленията от 1.463 млрд. лв. се виждат огромните аванси, които фирмата получи от държавата за своите in-house договори. Вижда се също и как над 90% от парите са прехвърлени като плащания към незнайни компании. Част от пътя на тези пари беше разказана в разследване на "Капитал" в началото на годината. На практика компанията е "гара разпределителна", която пренасочва пари и работа, без частните компании да участват в обществени поръчки на пазарен принцип.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Разследванията на Капитал са ясни, пак до съд ще стигнат ако въобще някой се занимава със съда ви на Лозан Панов. Дълги години бавехте развитието на инфраструктурата с безкрайни търгове, с умишлени обжалвания след това на кандидати пионки. Инфраструктурата е кръвосностната система на всяка икономика. Тези от ГЕРБ видяха, че с инвестиция в инфраструктура БВП на държавата може да се вдигне от 80 милиарда на 120 и то за няколко години. Последният им мандат взеха решение с ин хаус поръчки на ДЪРЖАВНАТА Автомагистрали да построят ударно и неотложно пътищата, без безкрайни обжалвания и съдебни процеси. Твърде закъсняло решение лично за мен, загубха се първите няколко години. За съжаление не им достигна още едно 4 годишно управление на тези от ГЕРБ, за да оправят почти докрай кочината, която завариха. Каквото се направи последните 10 години това ще е. Повече никой нищо няма да пипне!
Да се запитаме защо няма нито един чуждестранен участник по строителните проекти на държавата (Турски поток не се брой, дадените на Русия пари там са ясни). Толкова ли не са атрактивни тези проекти, че винаги да се чуват имената на ГБС, ПСТ. Хидростой, Трейс? Или им е ясно, че това тук е картел и търговете предварително се разпределят между правилните фирми? А после дали има връщаме към чекмеджето, само прокуратурата може да каже. Тя обаче гледа да не си го причинява засега.
А на ГЕРБ изобщо не им дреме за пътищата на България. Просто това е най-лесният начин да се крадат пари. Некачественото строителство, което се руши няколко години, след като проектът вече е предаден, а парите усвоени, го доказва.
Както винаги, прокопиевите "независими журналисти" ще изкарат бялото черно...нищо ново под слънцето.
Как да ви се хареса нещо което олигарха ви не може да построии...(вместо да открадне). Тази статия описва точно как прокопиевите черва биха крали.
Към №1 и №3 - господа, пийте си по-редовно хапчетата, за да ви тече по-логично мисълта.
Ваш контент очень хорош и полезен для читателей, гарантирую, что все скажут то же, что и я, и сделают вам комплименты. https://wordlewordle.org/
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.