Дупките на тола, или как камионите избягват пътните такси
Един пример от Северозападна България как недомислията в София развалят пътищата в страната
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Село Арчар не е особено популярно място за туризъм. Освен че се намира на Дунава, има 3 хил. души население и е основано още по римско време, няма кой знае колко забележителни факти за него. То обаче е особено привлекателно в последно време за определен вид туристи - шофьорите на камиони, които минават транзит оттам.
Причината е проста - Арчар се намира на третокласния път от Монтана през Дъбова махала, който след това стига до Видин. Пътят е с 20 километра по-къс от главното шосе, на него няма тол такси и е прясно ремонтиран.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Не е само във видинско.
Тол такси Кап. Андреево - Русе, най-къс маршрут / точно от там си пътуват/:
Автобус Е5 - 1.09лв
Камион +12Т, Е5 - 9.63лв.
Капитал да пита Комитова защо продължава да толерира това и с какво нахалство иска от бюджета над милиард лв допълнително за ремонти, след като притежава такъв мощен източник на похабен към момента ресурс!
Тол системата е пълен провал, а избягването на таксите беше предвидимо и очаквано. Но не и за гербаджийските калинки.
Таксуването на камиони за изминато разстояние следва да се отнася за всички пътища - магистрали, първокласни, селски и пр. От там вече да се мисли как ще се осъществи технически, как ще се контролира и т.н.
До коментар [#] от "":
Окастрената ТОЛ система е пълен провал.
Още от утре могат да вдигнат 2-3 пъти тарифите и да разширят поне със 2-класните шосета обхвата. Ще останат няколко 3-класни отсечки като описаната в статията, за която 1000-та човека ако се напънат мисловно пък могат и да разгледат “възможните решения” в обозрим срок.
Защо не проверите Източна България - Добрич:Балчик и Добрич:Варна са без тол за камиони, тоест аз с колата плащам, а стотици хилядите товари зърно карани до пристанищата с претоварени гондоли отиват без такса.
Тол системата, като такава, не е провал. Престъпление беше, когато Тиквата, на диванчето пред кабинета си в МС, клекна и прие всички искания на превозвачите - извади 80% от обхвата на таксуване (въпреки изградената инфраструктура) и направи таксите символични. Резултатът е, че след 200 млн. вложени в Тол системата, положителен финансов резултат за държавата няма, а милиардът очаквани приходи от тежкотоварен трафик са мираж. А ние плащаме и караме по разбити от тировете пътища, катастрофираме, мрем. Нагледен резултат от некадърното управление на Герб и в частност Борисов.
Не знам защо трябва да се дискутира този въпрос, като всичко може да се промени от днес за утре без проблем, стига само желание да има. Камионите се движат навсякъде из страната, значи ще си плащат на км изминат път. Цените на км трябва да се актуализират, че сега е смешно дори да се говори за тях. Няма как превозвачите само да плачат - щом чупят пътищата, ще трябва да си плащат (защото реално печелят добре), справка може да се вземе от всяка съседна на нас страна. И те така, опираме до желанието...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.