Трите тунела под Стара планина: какво се случва с тях и кога ще са готови
Два от обявените от Гроздан Караджов за приоритетни проекти се намират в много ранна фаза, а третият беше върнат в такава. До завършването им има поне 4-5 години


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Стара планина. Тази древна преграда, която още прабългарите са използвали за защита, продължава и до ден днешен да изпълнява функцията си успешно - разделя Северна от Южна България и предопределя съдбата на градовете от двете й страни.
Както и преди хиляда години, двете части на страната се свързват единствено през планинските проходи. Двадесет от всички 40 прохода се намират в Стара планина и освен че са натоварени целогодишно, са и в много лошо състояние.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
30 години демокрация - нула тунела.
За Петрохан - не знам защо изобщо се обсъжда такъв тунел. Само защото 20 местни протестирали и Борисов им го обещал за да спрат, не значи, че има нужда от него.
Кого ще обслужва този тунел? За да намалим с 15 минути времето за пътуване между София и 40-хилядните Видин и Монтана ще закопаем милиард лева и после незнайно още колко за поддръжка, при положение, че ще има и магистрала/СП до там през Враца.
Колкото до международния коридор Кулата-Видин-Европа, ами през Калотина и Сърбия пак излиза по-късо разстоянието, така че не е като да няма алтернатива. Тоест, и на национално, и на местно, и на международно ниво липсват каквито и да било сериозни аргументи. Това си е една местна прищявка.
"за този проект имаше избран изпълнител - в средата на миналата година АПИ даде поръчката на консорциум между "Пътни строежи - Велико Търново", "Пътинженерингстрой-Т" и "Хидрострой" на Велико Желев."
Това същият "велик и жилав човек" от гербаджийските схеми с корупция и източване на средства от Хемус ли е? Искаме ли същите да строят и тунелите под Шипка, при това само с две ленти?
Колкото до тунела на АМ Черно море, може да помислят и за железопътен такъв, който да свърже Варна и Бургас като част от един високоскоростен ЖП-пръстен София-Пловдив-Бургас-Варна-Русе-Плевен-София. Той ще покрива поне 2/3 от населението на страната и то активната му градска част, а на 50% ще се припокрива и с международните коридори.
До коментар [#2] от "mxe22646685":
Официалната цел за събуждането интереса към тунелите е "свързването на севера с юга";
Неофициалната цел е облекчаване на турското карго към Румъния.
Тайната цел е изграждане на три алтернативни стратегически маршрута юг-север по инициативата Триморие за бързо придвижване на американски части и бронетехника от базата им в Александруполис към бъдещите им бази в България и Румъния.
Като чета как се вдигат октавите за "руската заплаха", явно ще копаем тунели...
До коментар [#5] от "D-r D":
Тц, тц, тц...много сте навътре в диплоамцията, докторе...За "тайната цел" от руското посолство ли научихте? Вие (и аз) за логистиката на американските части няма защо да се тревожим, а и (ако се бяхте замислили) няма как първото (логистиката) да зависи от второто, защото за първото може да се наложат спешни действия.
"Базата в Александруполис"...дрън-дрън...Много знае някой (хеле пък D-r D), кои ам. част, откъде и накъде ще минат.
Но когато знаеш, че няма кой да ти опровергае или потвърди мъдрите заключения за геополитиката, е много сладко да чешеш клавиатурката.
Нале?
До коментар [#6] от "Dimov":
Той г-н Доктора освен да спуска опорки по цял ден друга работа няма. Нещо като не-фейсбук вариант на Костя Копейкин. И с по-дълги локуми.
Пълен абсурд. Смисъл от Тунел под Шипка е 0. Пътувал ли е някой Търново - Габрово? От там ли ще дойдат камионите?
Директна връзка с Тракия ... Някой пътувал ли е от село Шипка до магистралата ... Камионите през центъра на Казанлък ли ще минат ...
За колите все тая. Шипка се минава за 30мин и почти няма трафик.
Спирането на тунела под Шипка е глупост и реваншизъм и ще му коства много рейтинг.
Процедурите са към края си, а тунела е изключително необходим за икономиките в региона - 6 големи български града от двете страни на Стара Планина . Дано преспи пак и се вразуми и си преразгледа решението.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.