Новият план за транспорта: влакове, влакове, влакове
Екипът на министър Николай Събев е пренаписал частта за сектора в Плана за възстановяване и е заложил нови градски и междуградски влакове и терминал в Русе


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако има министър, който определено действа с размах, това е Николай Събев. Основателят на "Еконт" обеща дръзки действия в транспорта още когато пое поста, и първото му такова вече е факт. Цялата секция "Транспорт" в Плана за възстановяване и устойчивост е пренаписана от екипа на Събев.
На първото официално представяне на редактирания план под ръководството на отговорния вицепремиер Асен Василев стана ясно, че в транспортната част се променят всички досегашни проекти. Вместо модернизация на тягови подстанции и преустройство на гари министерството е пренасочило огромна част от парите в купуването на нов подвижен състав.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Кой ще се вози в тези влакове и за къде? Вие изтрепахте 50 000 българи последната година, а можеха да бъдат спасени. Явно пратките на Еконт ще се пренасят!
Тук само статии за Русе колко е хубаво там и колко добри неща ще се случат с града при новите управляващии. Не ме учудва, че няма статия за следната новина:
"Русе отново поведе класацията за мръсен въздух. В последните дни концентрацията на фини прахови частици е близо три пъти над нормата."
Разбира се ако беше за Фандъкова и София това щеше да е основна новина тук!
Довършете АМ Хемус и АМ ЧЕрно Море, хИдиоти!
Градска железница има смисъл в мегаполис. Дано да са направили анализ, но ме съмнява.
Плашеща е липсата на каквато и да било последователност, координация и стратегия в приказките на новата власт. Излиза некой и почва да ръси каквото му е хрумнало вчера на три ракии в пристъп на месианска еуфория. Утре съвсем друго. Пълен хаос. Точно от такава самодейност и мислене на парче страда България толкова години. Но чак като при тия не е било. По-спокойно я карайте, по-скромно. Питай, консултирай се първо, включително и с опозицията. Направете стратегия след дълго обсъждане, зад която да застанат всички партии и експерти. А не човек-оркестър да решава от днес за утре. Защото то всеки си мисли, че много знае и идва нахъсан да оправи света, но виждаме само недомислици накрая.
Градските наземни железници са отживелица. Където е възможно в рамките на града е добре да са под земята, а извън града - над.
ЖП-то има нужда от нови високоскоростни линии, които да свържат големите градове, и закриване на безперспективните такива, които не са малко. После, интермодални терминали за товари, но и за хора. Тоест, ЖП и автогари в едно, които да съчетаят двата вида транспорт (с един билет), вместо да се конкурират. Като автобусите да обслужват по-късите разстояния от областния център към общините, а влаковете да спират само в по-големите градове. Само така ще се постигне рентабилност.
Но требват пари, а европейските очевидно са недостатъчни. България требва да реши откъде да ги набави. С кредити ли, с финансова амнистия ли, с други механизми ли.
Рентабилност няма как да се постигне при пътническите превози ако ще турско да стане, просто защото няма разстояние. Единствено може в да се случи в София с метрото като дори това е доста съмнително. А тенденцията при тока само го потвърждава.
Дали има смисъл от железопътен транспорт - вероятно има. Въпросът е, че ползите пак ще са за много малка част от населението, а дрънканиците как някой щял да пътува комфортно, бързо и евтино с влак са за наивници. Всъщност жп инфраструктурата е от национален интерес основно във военната сфера и минната индустрия.
До коментар [#3] от "dobadoba":
Погледнато в перспектива, влаковете са най-екологичния транспорт. В модерния свят са и най-бързият. А по статистиката на жертвите от пътищата, ти сигурен ли си, че магистралите са най-доброто решение? Кога виждаш населението да се движи с електрически автомобили?
До коментар [#8] от "Raru":
Влаковете са технология от 19 век
До преди няколко години единственото заради което си струваха беше, че са по-екологичен транспорт от автомобилите (ако говорим за електрифицирани жп линии, а в БГ не всички са такива)
Но откак излязоха електрическите автомобили и последното предимство на жп транспорта изчезна
Жп транспорта има бъдеще, но само в 2 случая:
- превоз на товари
- превоз на пътници в гъстонаселена градска среда
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.