Новият план за транспорта: влакове, влакове, влакове

Екипът на министър Николай Събев е пренаписал частта за сектора в Плана за възстановяване и е заложил нови градски и междуградски влакове и терминал в Русе

Старите влакове на БДЖ са основен проблем - сега планът иска ударно да модернизира това.
Старите влакове на БДЖ са основен проблем - сега планът иска ударно да модернизира това.
Старите влакове на БДЖ са основен проблем - сега планът иска ударно да модернизира това.    ©  Цветелина Белутова
Старите влакове на БДЖ са основен проблем - сега планът иска ударно да модернизира това.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Ако има министър, който определено действа с размах, това е Николай Събев. Основателят на "Еконт" обеща дръзки действия в транспорта още когато пое поста, и първото му такова вече е факт. Цялата секция "Транспорт" в Плана за възстановяване и устойчивост е пренаписана от екипа на Събев.

На първото официално представяне на редактирания план под ръководството на отговорния вицепремиер Асен Василев стана ясно, че в транспортната част се променят всички досегашни проекти. Вместо модернизация на тягови подстанции и преустройство на гари министерството е пренасочило огромна част от парите в купуването на нов подвижен състав.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 14
    • + 3

    Кой ще се вози в тези влакове и за къде? Вие изтрепахте 50 000 българи последната година, а можеха да бъдат спасени. Явно пратките на Еконт ще се пренасят!

    Тук само статии за Русе колко е хубаво там и колко добри неща ще се случат с града при новите управляващии. Не ме учудва, че няма статия за следната новина:

    "Русе отново поведе класацията за мръсен въздух. В последните дни концентрацията на фини прахови частици е близо три пъти над нормата."

    Разбира се ако беше за Фандъкова и София това щеше да е основна новина тук!

    Нередност?
  • 3
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba
    • - 9
    • + 6

    Довършете АМ Хемус и АМ ЧЕрно Море, хИдиоти!

    Нередност?
  • 4
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 5
    • + 2

    Градска железница има смисъл в мегаполис. Дано да са направили анализ, но ме съмнява.

    Нередност?
  • 5
    tiy58646695 avatar :-|
    tiy58646695
    • - 3
    • + 7

    Плашеща е липсата на каквато и да било последователност, координация и стратегия в приказките на новата власт. Излиза некой и почва да ръси каквото му е хрумнало вчера на три ракии в пристъп на месианска еуфория. Утре съвсем друго. Пълен хаос. Точно от такава самодейност и мислене на парче страда България толкова години. Но чак като при тия не е било. По-спокойно я карайте, по-скромно. Питай, консултирай се първо, включително и с опозицията. Направете стратегия след дълго обсъждане, зад която да застанат всички партии и експерти. А не човек-оркестър да решава от днес за утре. Защото то всеки си мисли, че много знае и идва нахъсан да оправи света, но виждаме само недомислици накрая.

    Нередност?
  • 6
    tiy58646695 avatar :-|
    tiy58646695
    • - 4
    • + 4

    Градските наземни железници са отживелица. Където е възможно в рамките на града е добре да са под земята, а извън града - над.
    ЖП-то има нужда от нови високоскоростни линии, които да свържат големите градове, и закриване на безперспективните такива, които не са малко. После, интермодални терминали за товари, но и за хора. Тоест, ЖП и автогари в едно, които да съчетаят двата вида транспорт (с един билет), вместо да се конкурират. Като автобусите да обслужват по-късите разстояния от областния център към общините, а влаковете да спират само в по-големите градове. Само така ще се постигне рентабилност.
    Но требват пари, а европейските очевидно са недостатъчни. България требва да реши откъде да ги набави. С кредити ли, с финансова амнистия ли, с други механизми ли.

    Нередност?
  • 7
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 4
    • + 1

    Рентабилност няма как да се постигне при пътническите превози ако ще турско да стане, просто защото няма разстояние. Единствено може в да се случи в София с метрото като дори това е доста съмнително. А тенденцията при тока само го потвърждава.
    Дали има смисъл от железопътен транспорт - вероятно има. Въпросът е, че ползите пак ще са за много малка част от населението, а дрънканиците как някой щял да пътува комфортно, бързо и евтино с влак са за наивници. Всъщност жп инфраструктурата е от национален интерес основно във военната сфера и минната индустрия.

    Нередност?
  • 8
    79_ideas avatar :-|
    Raru
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#3] от "dobadoba":

    Погледнато в перспектива, влаковете са най-екологичния транспорт. В модерния свят са и най-бързият. А по статистиката на жертвите от пътищата, ти сигурен ли си, че магистралите са най-доброто решение? Кога виждаш населението да се движи с електрически автомобили?

    Нередност?
  • 9
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 10

    До коментар [#8] от "Raru":

    Влаковете са технология от 19 век

    До преди няколко години единственото заради което си струваха беше, че са по-екологичен транспорт от автомобилите (ако говорим за електрифицирани жп линии, а в БГ не всички са такива)

    Но откак излязоха електрическите автомобили и последното предимство на жп транспорта изчезна

    Жп транспорта има бъдеще, но само в 2 случая:

    - превоз на товари
    - превоз на пътници в гъстонаселена градска среда

    Нередност?
Нов коментар