АПИ пусна нови поръчки за 2.4 млрд. лв. по стария модел, който храни пътния картел

Вместо да засили конкуренцията в сектора, агенцията ще даде много повече пари на малък кръг местни големи компании по дългосрочните договори за пътна поддръжка

Пълната поддръжката на пътищата за следващите три години ще струва 2.3 млрд. лв. според АПИ. Но агенцията счита за редно да раздаде тези пари предварително, като така ги заключи в малък брой компании
Пълната поддръжката на пътищата за следващите три години ще струва 2.3 млрд. лв. според АПИ. Но агенцията счита за редно да раздаде тези пари предварително, като така ги заключи в малък брой компании
Пълната поддръжката на пътищата за следващите три години ще струва 2.3 млрд. лв. според АПИ. Но агенцията счита за редно да раздаде тези пари предварително, като така ги заключи в малък брой компании    ©  Цветелина Белутова
Пълната поддръжката на пътищата за следващите три години ще струва 2.3 млрд. лв. според АПИ. Но агенцията счита за редно да раздаде тези пари предварително, като така ги заключи в малък брой компании    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Тази седмица беше много важна за един определен сектор. Скрит около еуфорията с подписването на Плана за възстановяване и скандалите с БНБ остана фактът, че Агенция "Пътна инфраструктура" обяви новите обществените поръчки за поддръжка на пътищата в страната. Тези дългосрочни договори, които се разпределят на регионален принцип, са любимата "хапка" за големите строители, които в годините назад ги печелеха и получаваха де факто празен чек, в който след това властта вписваше нови и нови суми.

По ирония на съдбата или по предумисъл точно в деня на обявяване на поръчките министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов представи в парламента проект за решение за разплащане на ремонтите по старите, многократно надхвърлени договори на АПИ в регионалната комисия. Този проект първо бе приет от ресорната комисия, после предизвика скандал в управляващата коалиция и в пленарната зала, като в крайна сметка не бе гласуван и бе отложен за 8 април.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • + 4

    Замислете се кои министерства се ръководят от хора на ИТН и ще разберете, че през тях минават огромни парични потоци - регионално развитие и енергетика.

    Както в АПИ, така и в БНБ нещата ще си продължат по стария порочен начин, ако кандидатът на ИТН бъде избран за гуверньор.

    Нередност?
  • 2
    lob18635382 avatar :-|
    пРезидента!
    • - 1
    • + 2

    Продължаваме подмяната ... :-)

    Нередност?
  • 3
    lob18635382 avatar :-|
    пРезидента!
    • - 3
    • + 1

    А се било крадяло много и щяхме да съдим предишните. То не бяха крясъци, то не бяха вдигнати юмруци. И кво ... нищо! Мат'риала пак го излъгаха. Този път БСП, от които се спасихме, като гласувахме за ГЕРБ. Сега пак са БСП и пак ще крадат.

    Нередност?
  • 4
    aceton avatar :-(
    асен георгиев

    промяна ли? не, подмяна и то нагла! поредните лъжливи и крадливи типове!

    Нередност?
  • 5
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    До коментар [#4] от "асен георгиев":

    ИТН краде, промяната била виновна. Политическата култура на българите е под 0-та...

    Нередност?
Нов коментар