Тунелът под Шипка все пак ще се строи срещу 358 млн. лв.

Решението да се върне за преработка явно е отпаднало, а строителният консорциум "Хидрострой" и "Пътинженерингстрой-Т" са потвърдили цената и са готови да подпишат

Част от причината тунелът да бъде изпълнен в сегашните срокове е, че обходът на Габрово, който е платен по европрограма, е свързан с него и е възможно финансирането за него да бъде изискано обратно
Част от причината тунелът да бъде изпълнен в сегашните срокове е, че обходът на Габрово, който е платен по европрограма, е свързан с него и е възможно финансирането за него да бъде изискано обратно
Част от причината тунелът да бъде изпълнен в сегашните срокове е, че обходът на Габрово, който е платен по европрограма, е свързан с него и е възможно финансирането за него да бъде изискано обратно    ©  Надежда Чипева
Част от причината тунелът да бъде изпълнен в сегашните срокове е, че обходът на Габрово, който е платен по европрограма, е свързан с него и е възможно финансирането за него да бъде изискано обратно    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Едно от първите решения на новия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов беше да спре проекта за тунел под Шипка, който беше на етап възлагане на строителство. "Смятам да канселирам този проект и да възложа ново проектиране с двулентов път, както е от Русе и както ще бъде надолу. Нищо не може да бъде започнато да бъде строено от утре", обяви той в началото на януари. Това заплаши да върне проекта с години назад.

В крайна сметка, оказва се, Караджов е претърпял нов катарзис на мнението си и проектът е останал на дневен ред заради опасност да не бъде загубено европейското финансиране, по което е част тунелът заедно с обхода на Габрово. Сега той е влязъл в програмата за обекти на МРРБ от ключово значение със сегашните параметри. "Проектът е необратим", заяви през уикенда зам.-министърът на регионалното развитие Деляна Иванова в Габрово.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    etp24646757 avatar :-|
    etp24646757
    • - 1
    • + 6

    За да не изгубим едни кирливи 358 млн. лева европейско финансиране ще обречем и затапим най-важната транспортна връзка между Северна и Южна България, където се концентрират и редица международни коридори, с един нескопосан полутунел и път. И ще дадем поръчката на "велики и жилави" бизнесмени (по Рашков) от гербаджийските схеми. Скандално не, ами ...
    От един истински тунел и магистрала под Шипка България би спечелила десетки пъти повече като ефект за икономиката си. Скъпи на триците, евтини на брашното! Ами по т.нар. План за възстановяване ще пропилеем милиарди с безумните до плоскоземие идеи, а тука некакви 180 млн. евро били проблем.

    Нередност?
Нов коментар