Протестите на превозвачите от икономически станаха политически
Министър Гроздан Караджов заяви, че превозвачите сега са недоволни, а през двете години ваканция, която имаха, тежестта беше на плещите на гражданите


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Съмненията, че зад протестите на превозвачите има и политически мотиви, започнаха да се потвърждават. Преди две седмици, когато беше първият им протест в големите градове на страната, те заявиха, че искат да отпадне биодобавката за горивата, 50-процентово намаление на акциза на горивата и мораториум върху вдигането на цената на пътните такси и обхвата. И ако това не бъде изпълнено, ще продължат да блокират улици и пътища.
Миналата седмица - на 5 май, министър-председателят Кирил Петков се опита да проведе разговори с представители на бранша, които обаче завършиха драматично с напускането на част от превозвачите. В резултат на това протестиращите вече настояват за оставките на двамата министри - Николай Събев и Гроздан Караджов, защото "наливат масло в огъня".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Транспортните фирми са получили над 163 милиона лв. субсидии.
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160708228451189
Вижте кой е взел и колко.
https://bird.bg/corona/?q= @transport+yes
Юнион Ивкони: 15 926 223 лв.
https://bird.bg/corona/?q=121444454
Карат - С: 3 729 864 лв.
https://bird.bg/corona/?q=030001040
М-БУС 3 020 489 лв.
https://bird.bg/corona/?q=102638045
Груп Плюс: 1 982 363 лв.
https://bird.bg/corona/?q=130524668
Арда Тур 1 954 724 лв.
https://bird.bg/corona/?q=126034587
и т.н.
До коментар [#1] от "Наблюдател":
пък после се чудим, защо БДЖ постоянно потъва. Превозвачите имат тежест, доколкото могат да блокират държавата с камионите си. И да ни държат за заложници. Държавата трябва да е арбитър, не заложник.
Ами ако трябва да влизам в духа на текста, то Капитал/Дневник по същия начин се превърна от икономическо в откровено политическо издание, особено що се отнася подкрепата на министри от квотата на ДБ и ПП.
Превозвачите се оплакват от доста време, че нямат никакъв диалог с правителството, дори Абаджиев с известна доза ирония беше заключил, че в сектор сухопътен товарен транспорт няма предвидени златни дъждове от субсидии, което може би провокира липсата на интерес от страна на министър Еконтий. Та между другото на протеста има доста организации и далеч не се изчерпва с дамата от асоциацията на автобусните транспортни фирми...
До коментар [#4] от "Quandt":
Караджов е от квотата на ИТН. Освен това е безспорно прав за наглостта и деболоочието на превозвачите да защитават "правото" си да плащат по-малко от леките коли.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.