Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Протестите на превозвачите от икономически станаха политически

Министър Гроздан Караджов заяви, че превозвачите сега са недоволни, а през двете години ваканция, която имаха, тежестта беше на плещите на гражданите

Повторните протести на превозвачите са насочени този път и към правителството. В исканията си от днес те включиха и оставките на двама от министрите в кабинета - Събев и Караджов
Повторните протести на превозвачите са насочени този път и към правителството. В исканията си от днес те включиха и оставките на двама от министрите в кабинета - Събев и Караджов
Повторните протести на превозвачите са насочени този път и към правителството. В исканията си от днес те включиха и оставките на двама от министрите в кабинета - Събев и Караджов    ©  Цветелина Белутова
Повторните протести на превозвачите са насочени този път и към правителството. В исканията си от днес те включиха и оставките на двама от министрите в кабинета - Събев и Караджов    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Съмненията, че зад протестите на превозвачите има и политически мотиви, започнаха да се потвърждават. Преди две седмици, когато беше първият им протест в големите градове на страната, те заявиха, че искат да отпадне биодобавката за горивата, 50-процентово намаление на акциза на горивата и мораториум върху вдигането на цената на пътните такси и обхвата. И ако това не бъде изпълнено, ще продължат да блокират улици и пътища.

Миналата седмица - на 5 май, министър-председателят Кирил Петков се опита да проведе разговори с представители на бранша, които обаче завършиха драматично с напускането на част от превозвачите. В резултат на това протестиращите вече настояват за оставките на двамата министри - Николай Събев и Гроздан Караджов, защото "наливат масло в огъня".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 2

    Транспортните фирми са получили над 163 милиона лв. субсидии.
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160708228451189

    Нередност?
  • 2
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 4

    Вижте кой е взел и колко.
    https://bird.bg/corona/?q= @transport+yes

    Юнион Ивкони: 15 926 223 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=121444454
    Карат - С: 3 729 864 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=030001040
    М-БУС 3 020 489 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=102638045
    Груп Плюс: 1 982 363 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=130524668
    Арда Тур 1 954 724 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=126034587
    и т.н.

    Нередност?
  • 3
    xyl1462697396496341 avatar :-|
    Lubomir Gavrilov
    • + 2

    До коментар [#1] от "Наблюдател":
    пък после се чудим, защо БДЖ постоянно потъва. Превозвачите имат тежест, доколкото могат да блокират държавата с камионите си. И да ни държат за заложници. Държавата трябва да е арбитър, не заложник.

    Нередност?
  • 4
    ......... avatar :-|
    .........
    • - 2
    • + 1

    Ами ако трябва да влизам в духа на текста, то Капитал/Дневник по същия начин се превърна от икономическо в откровено политическо издание, особено що се отнася подкрепата на министри от квотата на ДБ и ПП.

    Превозвачите се оплакват от доста време, че нямат никакъв диалог с правителството, дори Абаджиев с известна доза ирония беше заключил, че в сектор сухопътен товарен транспорт няма предвидени златни дъждове от субсидии, което може би провокира липсата на интерес от страна на министър Еконтий. Та между другото на протеста има доста организации и далеч не се изчерпва с дамата от асоциацията на автобусните транспортни фирми...

    Нередност?
  • 5
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    До коментар [#4] от "Quandt":

    Караджов е от квотата на ИТН. Освен това е безспорно прав за наглостта и деболоочието на превозвачите да защитават "правото" си да плащат по-малко от леките коли.

    Нередност?
Нов коментар