Министерството на туризма дава 6.6 млн. лв. за реклама за зимния сезон

Великобритания е оставена назад в списъка, но се включват Обединените арабски емирства

Инфлацията и скъпите горива най-вероятно ще окажат ефект върху ски картите и услугите в курортите
Инфлацията и скъпите горива най-вероятно ще окажат ефект върху ски картите и услугите в курортите
Инфлацията и скъпите горива най-вероятно ще окажат ефект върху ски картите и услугите в курортите    ©  Цветелина Белутова
Инфлацията и скъпите горива най-вероятно ще окажат ефект върху ски картите и услугите в курортите    ©  Цветелина Белутова

Министерството на туризма ще изхарчи 6.6 млн. лв. за реклама на България през следващите три месеца. Кампанията ще бъде за сезон зима 2022/2023 г. Това съобщават от специализирания сайт TravelNews, като за него информацията е предоставена от ведомството. Средствата са от държавния бюджета и ако не бъдат инвестирани до края на годината, ще трябва да бъдат върнати.

Това, което е предвидено по данни на TravelNews, е телевизионна реклама за 12 пазара за културен, СПА и зимен туризъм, като за първи път клипове ще се завъртят и в Обединените арабски емирства, което е дефинирано като тест в нови пазари.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Министерството на туризма ще изхарчи 6.6 млн. лв. за реклама на България през следващите три месеца. Кампанията ще бъде за сезон зима 2022/2023 г. Това съобщават от специализирания сайт TravelNews, като за него информацията е предоставена от ведомството. Средствата са от държавния бюджета и ако не бъдат инвестирани до края на годината, ще трябва да бъдат върнати.

Това, което е предвидено по данни на TravelNews, е телевизионна реклама за 12 пазара за културен, СПА и зимен туризъм, като за първи път клипове ще се завъртят и в Обединените арабски емирства, което е дефинирано като тест в нови пазари.

Пред зимния сезон засега обаче има много неизвестни - поскъпването на енергията ще окаже съществено влияние върху цените на ски картите, а цялостната инфлация най-вероятно и върху всички услуги. Курортите обаче едва ли ще могат да си позволят големи корекции в посока нагоре на фона на силно конкурентния пазар в цяла Европа. Засега единствено "Пампорово" обяви гъвкави оферти за ски картите си с предварителна продажба, като цените са на нивата от миналата година и ще важат само за седмица през сезона.

Все още е доста рано за цени за целия сезон, като другите големи курорти не са обявявали цени - практиката показва, че първо това прави "Банско", а неговите цени са ориентир и за останалите.

Къде ще пътува рекламата

Като най-приоритетни пазари министерството е посочило Румъния, Полша, Сърбия, Германия, Израел, Чехия, Австрия, Северна Македония, Гърция и Турция. Ключовият за зимния туризъм пазар Великобритания, който пострада значително по време на COVID пандемията пък бил поставен на последното място 11-о място в списъка сред приоритетите, въпреки че за него туроператорите залагат чартъри и очакват и ръст на туристите за предстоящия сезон.

Великобритания на заден план

Данните на Министерство на туризма за зимния сезон назад по години показват, че за 2019/2020 г. броят на чуждестранните туристи е бил 485 хил., като година по-рано е бил 538 хил. (на база туристи в местата за настаняване). Българските туристи в преди ковидните зими се движат малко над 1 млн. През сезон 2020/2021 българите са били 703 хил., а чужденците близо 116 хил. Огромен спад се отчита именно от туристите от Великобритания - 94%, като броят им за зима 2020/2021 е бил над 3 хил. През същата зима най-много са били туристите от Румъния - над 29 хил., като при тях спадът е бил 59%.

"Не можем да очакваме скиори от Австрия по българските курорти. Великобритания трябва да е на първо място по реклама за предстоящия зимен сезон, но в това министерство въобще не мислят и не обсъждат с бранша", коментира пред TravelNews Димитър Попов, управител на туроператора "Пенгуин травъл", който води туристи от британския и скандинавския пазар. Според него съседните балкански страни трябва да са приоритет, но в списъка липсват Дания, Швеция, Нидерландия и Ирландия, откъдето традиционно идват организирани групи.

Той дефинира предложението като "абсолютна глупост" и възможност просто да "бъдат изхарчени едни пари максимално бързо".

Проф. Георги Рачев, председател на Алианса на туристическата индустрия в България и зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА), също смята, че Великобритания трябва да е доста по-напред в класацията - веднага след съседните страни, цитиран от TravelNews.