Тръгва първата голяма пътна поръчка извън новите договори за поддържане: 123 млн. лв. за две отсечки
Два пътни участъка от републиканската пътна мрежа ще бъдат основно ремонтирани със средства от държавния бюджет


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Двата поддържащи пътя на магистралите "Тракия" и "Хемус" ще бъдат ремонтирани, стана ясно от нова голяма поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура". Основен ремонт на отсечка с близо 23 км от пътя София - Ботевград и 58 км от пътя София - Пловдив, срещу общо малко над 123 млн. лв. без ДДС ще трябва да извърши спечелилият кандидат.
Участъкът от пътя за Ботевград всъщност е единствената пътна връзка на селата Чурек, Потоп, Елешница и Яна със столицата и Ботевград. Пътният възел "Яна" пък е участъкът от автомагистрала Хемус, от който служебният министър на регионалното развитие Иван Шипков взе проби с ядки и установи нарушение при изпълнението и строителството. Трасето е основно и за преминаващите тежкотоварни автомобили над 12 тона, когато "Хемус" е затворена за тях или пък за ремонт.
Двата поддържащи пътя на магистралите "Тракия" и "Хемус" ще бъдат ремонтирани, стана ясно от нова голяма поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура". Основен ремонт на отсечка с близо 23 км от пътя София - Ботевград и 58 км от пътя София - Пловдив, срещу общо малко над 123 млн. лв. без ДДС ще трябва да извърши спечелилият кандидат.
Участъкът от пътя за Ботевград всъщност е единствената пътна връзка на селата Чурек, Потоп, Елешница и Яна със столицата и Ботевград. Пътният възел "Яна" пък е участъкът от автомагистрала Хемус, от който служебният министър на регионалното развитие Иван Шипков взе проби с ядки и установи нарушение при изпълнението и строителството. Трасето е основно и за преминаващите тежкотоварни автомобили над 12 тона, когато "Хемус" е затворена за тях или пък за ремонт.
Вторият участък - от пътя София - Пловдив, обхваща дублиращото трасе на автомагистрала "Тракия" и е най-натовареният участък от първокласния път. Той обхваща важни пътни артерии между Пловдив, Пазарджик и София. Трасето, което се очаква да се ремонтира преминава през няколко населени места - град Нови хан, с. Вакарел, град Ихтиман, с. Мирово и град Костенец.
Срокът за кандидатстване по обявената обществена поръчка е до 29 май.
Това е първата голяма пътна поръчка на служебния кабинет след пускането на големия пакет поръчки за поддържане. Преди практиката беше такива ремонти да минават като "текущи" и да влизат като анекси към вече спечелилите поддържането - нещо което настоящият министър Иван Шишков обеща да спре. Поръчката идва на фона на все още неясен бюджет и притеснения за изпълнението му. В същото време към документацията е записано, че "изпълнението ще се финансира от държавния бюджет".
Ремонтите
Двата участъка са разделени в две обособени позиции, като ще се сключат договори за "актуализация на технически проекти и извършване на строително-монтажните работи, във връзка с извършването на основен ремонт".
Ремонтът по първата обособена позиция и актуализацията на проекта за София - Ботевград, обхващащ трасето от 214-ти км в района на село Чурек до пътен възел "Яна", ще струва на държавата 34.7 млн. лв. без ДДС. В стойността е предвидено е да бъдат рехабилитирани и седем големи мостови съоръжения. Ремонт се очаква да бъде направен и на надлезите на железопътната линия и на магистрала "Хемус" при 237-ми км.
Според заданието строително-ремонтните дейности трябва да бъдат извършени за срок от 400 дни.
По втората позиция участъкът от Нови хан (89 км) до Костенец (147 км), включително и пътя през Момин проход (от 139 до 142 км) е на стойност от 88.5 млн. лв. без ДДС. Там ще бъде извършена актуализация на техническия проект, ремонт на отсечката и рехабилитация на общо 13 големи съоръжения, сред които мост в село Нови хан над река Крушовица, надлез над жп линията София - Пловдив и други.
По тази обособена позиция заложените срокове за приключване на дейностите по СМР са цели 600 дни.
Стари рани
В отговор за "Капитал" от АПИ посочиха, че основен ремонт и на двата участъка, които са обект на обявената обществена поръчка не е извършван до сега. "Трасетата са изграждани през 60-70 години на XX век", посочиха от агенцията.
"И двата пътни участъка през годините са поддържани по програмата за текущ ремонт и поддържане, чрез изкърпване на компрометирани участъци, с цел осигуряване безопасното преминаване на моторните превозни средства", добавиха още в отговора си от АПИ.
Последното такова изкърпване на участъка между София - Ботевград беше през 2018 година, когато отделни участъци от първокласния бяха пооправени, но заради интензивния трафик и дъждовете отново се отвориха дупки.
През 2020 г. пък последно за закърпващи дейности беше затворена част от пътя Пловдив - Пазарджик.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.