Ще остане ли Алън Мълали начело на Ford
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ще остане ли Алън Мълали начело на Ford

Reuters

Ще остане ли Алън Мълали начело на Ford

Мениджърът отказва да коментира засилващите се слухове, че ще поеме Microsoft

2033 прочитания

Reuters

© Reuters


"Обичам да работя за Ford", казва Алън Мълали, главният изпълнителен директор на американския автомобилен производител. Това е и единственият му коментар на все по-масовите спекулации, че може скоро да смени позицията си и да наследи главния изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър (двамата са приятели от години), обявил през август, че скоро ще се оттегли от поста си. Спекулира се и със завръщане на управленска позиция в Boeing, където Мълали прекара 38 години, преди да поеме Ford през 2006 г. Той нито потвърждава, нито отрича, че са го търсили от двете компании.

От Ford твърдят, че мениджърът ще остане начело поне до края на 2014 г. Той е третият най-дълго управлявал създадената през 1903 г. компания в цялата й история след основателя й Хенри Форд I и внука му Хенри Форд II.

За изминалите седем години Мълали спаси втория по големина автопроизводител в САЩ от банкрут и приватизация. Когато пое компанията, състоянието й беше финансово и оперативно нестабилно както от финансова, така и от оперативна гледна точка. Последвалата глобална финансова и икономическа криза допълнително задълбочиха проблемите пред дружеството. Привлеченият от Boeing мениджър обаче създаде по-открита атмосфера на сътрудничество, което в крайна сметка помогна за по-бързото разрешаване на проблемите, припомня Reuters.

Дело на Мълали е и планът One Ford за преструктуриране, както и договореният заем от 23 млрд. долара, с който компанията запази независимостта си. Ной той има доста за довършване - не е рестартирал Lincoln, изостава с навлизането в Китай, не е въвел достатъчно ред в бизнеса си в Европа и се коментира, че стратегията му за икономичен автомобил нещо не върви.

Дали Мълали изобщо е подходящ за Microsoft? Това е компания с три пъти повече печалба от Ford, тя е като Хидра с много продуктови "глави" и не е сигурно, че ще оцелее, ако се орежат повечето (във Ford той продаде Aston Martin, Land Rover, Jaguar и Volvo и се сви до най-масовите два бранда Ford и Lincoln.), трябва да повиши скоростта в сектор, за който 68-годишният мениджър знае сравнително малко и не е известно колко ефективно ще може да превключи от ръководител, принуден да търси голям заем за оцеляване, към такъв с 60 млрд. долара за харчене, с каквито разполага Microsoft.

"Обичам да работя за Ford", казва Алън Мълали, главният изпълнителен директор на американския автомобилен производител. Това е и единственият му коментар на все по-масовите спекулации, че може скоро да смени позицията си и да наследи главния изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър (двамата са приятели от години), обявил през август, че скоро ще се оттегли от поста си. Спекулира се и със завръщане на управленска позиция в Boeing, където Мълали прекара 38 години, преди да поеме Ford през 2006 г. Той нито потвърждава, нито отрича, че са го търсили от двете компании.

От Ford твърдят, че мениджърът ще остане начело поне до края на 2014 г. Той е третият най-дълго управлявал създадената през 1903 г. компания в цялата й история след основателя й Хенри Форд I и внука му Хенри Форд II.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK