Инвестициите в мотивация са водещи за "Джапан табако интернешънъл България"

Дружеството е "Най-добър работодател" за 2013 г. в категория "Малки компании" в конкурса на Aon Hewitt

   ©  Велко Ангелов
   ©  Велко Ангелов

Изграждането на екип от ангажирани и мотивирани служители е в основата на стратегията на "Джапан табако интернешънъл България" по отношение на управлението на човешките ресурси. Ето защо групата JTI залага на инвестициите в хората, които по думите на Христина Кънчева, HR мениджър в тютюневата компания, са един от основните активи на организацията както на местния пазар, така и на глобално равнище.

Фокусът върху служителите обяснява и отличието на "Джапан табако интернешънъл България" като най-добър работодател за 2013 г. в категория "Малки компании" в организирания от консултантската компания Aon Hewitt конкурс. За изготвянето на класацията са използвани резултатите от проучване сред 60 дружества, работещи в 11 индустрии.

"Основният ни подход е всеки служител да получава признание за постиженията си и възможност за развитие", разказва Кънчева. "Целта ни е служителите да бъдат силно ангажирани с бизнеса – да са мотивирани да направят нужното усилие за успеха, да влагат енергия и креативност, да генерират нови идеи, да творят", допълва тя. За постигането на тази цел, по думите й, са необходими инвестиции както в мотивацията, така и в постоянното развитие на уменията на хората, които работят в дружеството. Ключовото в случая е, че "инвестициите" далече не се изчерпват само с директни стимули, а включват и неща като честно отношение и обратна връзка, редовно представяне на информация, дейности за създаване на екипен дух и други. Това разбиране е и в основата на прилаганите от компанията стратегии за задържане на служителите. "Хората трябва да усещат, че някой стои зад тях и ги подкрепя", категорична е Кънчева.

Като пример за положителния ефект от усилията за ангажиране на служителите в даването на идеи и предложения за работата тя посочва резултатите от вътрешен за групата конкурс. В него участват бизнес идеи на служители от 22 пазара, на които JTI присъства, а на финала е отличена идея именно на един от членовете на българския екип. "Това е част от реалното участие на служителите в развитието на бизнеса с тяхната ангажираност и мотивация", посочва HR мениджърът.

Още от Капитал