Новогодишният подарък на Серджо Маркионе

След пет години усилия мениджърът на Fiat и Chrysler най-накрая успя да слее двете компании

Серджо Маркионе    ©  Reuters

Петгодишните усилия на изпълнителния директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе най-накрая се увенчаха с успех. В новогодишния ден италианската компания обяви, че ще поеме пълен контрол над американския производител. Откакто през 2009 г. пое управлението на Chrysler и така спаси американската компания от фалит, италианският производител постепенно придоби 58.54% от акциите.

"В живота на всяка голяма организация и на хората в нея има определящи моменти, които влизат в книгите по история. За Fiat и Chrysler постигнатото споразумение определено е един от тези моменти", коментира Маркионе в официално изявление.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 7
    • + 8

    Е, както казваше баба ми, "Дупе да му е яко." на г-н Маркионе. След като Мерцедес се отказа да налива пари в Краслър да видим докога ще издържи Фиат. Разбира се зависи и от цените на бензина, но не виждам компактните фиати като особено добра перспектива в САЩ извън пет-шест от големите градове, особено ако сервизната база не е налице.

    Нередност?
  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • + 5

    До коментар [#1] от "daskal1": 4 години вече доказва, че МОЖЕ!

    Нередност?
  • 3
    karla_hanneman avatar :-|
    Karla c Україна Hanneman
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#1] от "daskal1":

    Е , то глупости всеки може да пише , но по-добре си е преди това поне малко инфо да имаме...

    Нередност?
  • 4
    d.petkov avatar :-?
    d.petkov
    • + 7

    Това ще бъде супер интересно сливане. Две компании с тотално различни продуктови философии, с позиции на различни континенти и определено не в най-добро здраве и двете. Маркионе обаче е хитър, ще използва Крайслер, за да стъпи Алфа отново в САЩ + Азия, защото е видно, че пазара в Европа е слаб, а пък американците ще получат допълнителен ресурс за нови модели + по-сериозно присъствие в Европа. Ще се следи с интерес.

    Нередност?
  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 1

    Права сте за глупостите, а и за възпитанието,Karla Hanneman. Прочетете за реакцията на дилърите в САЩ.
    http://www.autonews.com/article/20131007/RETAIL07/310079959/#axzz2pYM5rbNP

    Нередност?
  • 6
    plamen_ri avatar :-|
    Plamen
    • + 1

    Не съм фен нито на едната компания, нито на другата, но в интересна истината продажбите на Крайслер вървят постоянно нагоре в последните години. По отделно не успяха, може пък заедно да успеят...

    Нередност?
  • 7
    misho7809 avatar :-P
    misho7809
    • + 1

    Голяма лисица е Серджо, спор няма.. Още от времената когато дърпаше конците в SGS.. ;)

    Нередност?
  • 8
    2.5 avatar :-?
    2.5
    • - 1

    От днешната класация за топ 10 най-продавани коли(в. Дневник), няма нито един модел на концерна FIAT!
    Някакси потребителите не гласуват за “ДСО” FIAT, колкото и розови да са финансовите им резултати...
    Изречението “което е добро за GM е добро и за Съединените Щати”, спокойно може да се адаптира за FIAT. Италианската държава едва ли някога ще ги остави да фалират...

    Нередност?
  • 9
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234
    • + 1

    Колко години се опитват Фиат да се натрапят в България,ама специално на мен нито една кола не ми харесва тяхна.Смятам,че са доста по-силни в производството на индустриални автомобили - камиони,багери,микробуси,автобуси(Ивеко) и т.н

    Нередност?
Нов коментар