С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 5 яну 2014, 17:27, 4219 прочитания

Новогодишният подарък на Серджо Маркионе

След пет години усилия мениджърът на Fiat и Chrysler най-накрая успя да слее двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петгодишните усилия на изпълнителния директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе най-накрая се увенчаха с успех. В новогодишния ден италианската компания обяви, че ще поеме пълен контрол над американския производител. Откакто през 2009 г. пое управлението на Chrysler и така спаси американската компания от фалит, италианският производител постепенно придоби 58.54% от акциите.

"В живота на всяка голяма организация и на хората в нея има определящи моменти, които влизат в книгите по история. За Fiat и Chrysler постигнатото споразумение определено е един от тези моменти", коментира Маркионе в официално изявление.


През последните пет години роденият в Италия канадец превърна сливането на двете компании в своя лична мисия. Обявената в началото на годината сделка със синдикалния здравен фонд Veba, който държеше останалите 41.46% от акциите, е пример за това. Структурирането й отне две години на преговори, като в края на 2013 г. дори се стигна до ситуация, в която Chrysler обяви, че ще бъде принудена да пристъпи към излизане на борсата. За подписването на финалното споразумение на 28 декември пък мениджърът пропътува стотици километри до Флорида, пише Bloomberg.

"Маркионе очевидно прекара коледната си ваканция, работейки по-здраво от всякога", коментира пред агенцията базираният в Сингапур анализатор от Bernstein Research Макс Варбуртон. Сливането на двете компании ще създаде седмия по големина автомобилен производител в света.

В едно от редките си интервюта, дадено през 2011 г., 61-годишният мениджър признава, че получаването на правото да възкреси американския производител му е дало "огромно чувство за отговорност". Да ти поверят възкресяването на една американска икона е "нещо, което ти се случва веднъж в живота", споделя той.



Преди да измъкне Chrysler от банкрута обаче, Маркионе вече беше натрупал опит със спасяването на Fiat. Когато пое управлението на италианския концерн през 2004 г., компанията беше на ръба на фалита, като в периода 2001-2003 г. беше загубила над 6 млрд. евро. До 2005 г. мениджърът върна Fiat на печалба. Сега надеждите са, че окончателното сливане с Chrysler ще помогне на италианския производител да ограничи загубите си на европейския пазар, както и да засили позициите си в Азия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Неочаквана ваканция за Меркел

Заради ски инцидент германският канцлер ще трябва да остане на легло в следващите три седмици

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10