Биз Стоун и идеята му за нов начин на намиране на информация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Биз Стоун и идеята му за нов начин на намиране на информация

Биз Стоун

Биз Стоун и идеята му за нов начин на намиране на информация

Съоснователят на Twitter представи проекта си за социалната търсачка - Jelly

4233 прочитания

Биз Стоун

© Reuters


На почти 40 години, с малко дете и купища филантропски занимания, които да ангажират вниманието му, Биз Стоун всъщност няма нужда да създава нова компания. Още повече че след успешния дебют на Twitter на борсата не му се налага и да работи за прехраната си. Въпреки това в началото на 2014 г. съоснователят на социалната мрежа за микроблогинг изненада технологичния свят с новия си проект – търсачката Jelly.

Идеята на приложението е проста – чрез него потребителите могат да задават въпроси на контактите от социалните си мрежи. При това могат да го правят чрез изображения, което според създателя му "добавя дълбочина и контекст на всеки въпрос". "Jelly променя начина, по който намираме отговори, защото използва изображения и хората в социалните ни мрежи", обяснява Стоун. А както по думите му се оказва, да получиш отговори от хора е много по-различно от това да извличаш информация чрез алгоритми.

На пръв поглед потенциалът на търсачката изглежда сравнително ограничен, което беше и в основата на първоначалното объркване и критиките към нея след пускането й на пазара във вторник. Стоун обаче описва проекта като доста по-уникален и амбициозен, отбелязва технологичният блог TechCrunch. Идеята е, че въпросите могат да бъдат препращани и към хора, които не използват приложението.

"Може би вашият приятел или дори неговият приятел няма да знае отговора. Но приятелят на приятеля на вашия приятел може да го знае", обяснява предприемачът, цитиран от LA Times. В коментар за TechCrunch пък той посочва, че всъщност основната цел на Jelly е да увеличи съпреживяването, и твърди, че създаването на търсачката е насочено по-скоро към отговарящите, отколкото към питащия.

По думите на Стоун, ако проектът успее, той ще изгради в съзнанието на потребителите идеята, че други хора се нуждаят от помощта им "точно сега". "Използването на Jelly, за да помогнете на хората, е също толкова важно, колкото и използването й, за да търсите помощ", допълва той.

На почти 40 години, с малко дете и купища филантропски занимания, които да ангажират вниманието му, Биз Стоун всъщност няма нужда да създава нова компания. Още повече че след успешния дебют на Twitter на борсата не му се налага и да работи за прехраната си. Въпреки това в началото на 2014 г. съоснователят на социалната мрежа за микроблогинг изненада технологичния свят с новия си проект – търсачката Jelly.

Идеята на приложението е проста – чрез него потребителите могат да задават въпроси на контактите от социалните си мрежи. При това могат да го правят чрез изображения, което според създателя му "добавя дълбочина и контекст на всеки въпрос". "Jelly променя начина, по който намираме отговори, защото използва изображения и хората в социалните ни мрежи", обяснява Стоун. А както по думите му се оказва, да получиш отговори от хора е много по-различно от това да извличаш информация чрез алгоритми.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Доста отнесено като идея.. Всички се опитват да копират Гугъл и да вземат нещо от Сурат тефтера ... но нищо няма да излезе..

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Добрият стар Гугъл още върши работа .... Трябва да е нещо по-добро за да се котира.

  • 3
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Лично аз съм се замислял дали подобна идея е осъществима, защото съм имал нужда от подобен род търсене - именно чрез изображение. Разликата обаче е в това, че не съм имал нужда от "социална" търсачка, а от обикновена такава.

    "Социална" е само извинение за необходимостта всеки поптребител да направи профил и публикува свои данни, които после "естествено" да бъдат продадени на корпоративни клиенти, целещи се в определени "target groups".

  • 4
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    който търси- намира !

  • 5
    izabell avatar :-?
    izabell

    Хареса ми идеята за микроблог.Може ли обучение:)

  • 6
    globalist avatar :-|
    globalist2010

    идеята за получаване на информация по снимка е страхотна == изпробвах я


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.