Дан Роуз и "виртуалният градски площад"

Вицепрезидентът на Facebook опитва да превърне социалната мрежа в онлайн място за среща на знаменитостите, спорта и новините

На фона на съоснователя на Facebook Марк Зукърбърг и на дясната му ръка в управлението на социалната мрежа Шерил Сандбърг Дан Роуз остава почти незабелязан от публичното внимание. Задачата му в компанията обаче е особено важна – да превърне Facebook в мястото, където знаменитостите, спортът и новините си дават среща.

Като вицепрезидент на социалната мрежа 42-годишният Роуз отговаря за партньорствата и придобиванията на Facebook. Той е и архитектът на някои от ключовите сделки на социалната мрежа през последните осем години – като например придобиването на платформата за обработване и споделяне на снимки Instagram. През 2012 г. Facebook плати около 1 млрд. долара за приложението, което се оказа силно оръжие в борбата за вниманието на потребителите. Пример за това е обявеното през декември 2013 г. от поп звездата Бионсе изненадващо пускане на новия й албум именно през Instagram. Безпрецедентният за изпълнител от нейния калибър подход беше важна победа за Facebook, който напоследък изоставаше от Twitter като притегателно онлайн място за обмен на новини.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал