Кои са носителите на Наградите за отговорен бизнес

Отличията на Българския форум на бизнес лидерите се връчват за 11-а година

Носителите на наградите за 2013 г.
Носителите на наградите за 2013 г.    ©  Галя Йотова, БФБЛ
Носителите на наградите за 2013 г.
Носителите на наградите за 2013 г.    ©  Галя Йотова, БФБЛ

Рекорден брой от 56 компании се включиха в тазгодишното издание на конкурса на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) за проекти в сферата на корпоративната социална отговорност. През 2013 г. бяха връчени седем отличия.

Наградата "Инвеститор в човешкия капитал" получи "ЧЕЗ България" за проекта си "ЧЕЗ – инвеститор в здравето и знанието на служителите". Инициативата е част от политиката на компанията за осигуряване на непрекъснати възможности за професионално и личностно развитие на персонала й.

В категория "Маркетинг, свързан с кауза" беше отличен вносителят на бебешки продукти "Ивентас", за участието му като партньор по кампанията за набиране на средства за ремонт и закупуване на оборудване за първия в България детски кабинет за бъбречна диагностика под наслов "Човечността има лице".

Като "Инвеститор в знанието" журито отличи софтуерната "Телерик" за своята "Академия на Телерик", която предоставя безплатно обучение за деца и възрастни в областта на информационните технологии и разработката на софтуер.

Наградата "Инвеститор в околната среда" получи "Екопак България" за проекта си "3D Екобус" за обучение на деца и общински служители на разделно сметосъбиране и отговорност към околната среда и обществото.

Призът "Инвеститор в обществото" беше присъден на Globul за подкрепата на телекома за създаването на дневен център за хора с интелектуални затруднения.

Отличието "Най-добра социална политика на малко или средно предприятие" получи "ЕЙМС хюман кепитал България" за проекта си "Не питай какво може България да направи за теб, а помисли какво Ти можеш да направиш за България".

СИБанк стана носител на специалната награда ENGAGE, която се присъжда от Международния форум на бизнес лидерите и отличава компаниите, чиито проекти са успели да постигнат най-голяма степен на ангажираност на служителите им. Призът беше връчен за доброволческата инициатива на банката "Синьо лято" за подготовката на 185 деца от 5 социални дома за морската им ваканция. Според журито проектът е променил не само подхода към децата от социални домове, а и отношението към доброволчеството сред служителите в банката.

Състезанието се провежда за 11-а поредна година, като целта му е да популяризира дейността на дружествата, които имат най-сериозен принос в сферата на корпоративната социална отговорност.

"Нашите награди са не толкова състезание, колкото платформа и възможност добрите практики да бъдат споделяни", обяви при откриването на проведената във вторник церемония по награждаването председателят на БФБЛ Ираван Хира. По думите му растящият брой на компаниите, които се включват в конкурса, е доказателство за положителните промени в страната.

Още от Капитал