Олаф Кох и електронното бъдеще на Metro
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Олаф Кох и електронното бъдеще на Metro

Reuters

Олаф Кох и електронното бъдеще на Metro

Мениджърът на германската ритейл верига вярва, че може да я преведе през предизвикателството на онлайн търговията

3366 прочитания

Reuters

© Reuters


Технологичен предприемач, мениджър сливания и експерт по съживяването на компании – главният изпълнителен директор на германската ритейл верига Metro Олаф Кох е убеден, че притежава нужния опит в справянето с големи предизвикателства, за да преведе компанията през следващото, което се изправя пред нея – електронната търговия.

За целта 43-годишният мениджър възнамерява да върне групата към растеж на приходите й и да изчисти баланса й, така че да може да подобри кредитния й рейтинг, който беше понижен до най-ниското инвестиционно равнище през 2012 г. в разгара на дълговата криза в еврозоната.

Преди да постигне това, може да му се наложи да води битка за оставането си начело на Metro. Според разпространена наскоро информация най-големият акционер в компанията – конгломератът Haniel, е предупредил, че може да не удължи договора му след изтичането му през септември 2015 г. заради разногласия по стратегията за развитие на веригата. Други инвеститори пък смятат, че бившият главен финансов директор на четвъртия по големина ритейл играч в Европа няма достатъчно познания за търговията на дребно, така че да може да помогне на групата да се справи със слабото потребителско доверие и нарастващата онлайн конкуренция. Кох обаче смята, че разполага с нужните средства, за да посрещне предизвикателството.

"Основният елемент в ритейла е промяната. Който не поддържа темпото на промяната, ще има големи затруднения", казва мениджърът в интервю за Reuters. Той е част от екипа на Metro от 2009 г., като от януари 2012 г. поема управлението на веригата, след като неговият предшественик и ментор Екхард Кордес (с когото преди това са работили заедно в автомобилния производител Daimler) губи подкрепата на акционерите.

Прогнозите са през 2014 г. онлайн търговията в Германия да отчете ръст от 25% – повече от достатъчно, за да компенсира свиването с 1% на продажбите в магазините. Това прави канала ключов и за Metro, чиято компания за потребителска електроника Media-Saturn очаква да реализира 10% от продажбите си през интернет към 2015 г.

"Все още сме в началото на цялостната трансформация на групата Metro, може би 20 до 25%. Остават ни още 75%. Вярвам, че можем да постигнем този потенциал", изтъква Кох.

Технологичен предприемач, мениджър сливания и експерт по съживяването на компании – главният изпълнителен директор на германската ритейл верига Metro Олаф Кох е убеден, че притежава нужния опит в справянето с големи предизвикателства, за да преведе компанията през следващото, което се изправя пред нея – електронната търговия.

За целта 43-годишният мениджър възнамерява да върне групата към растеж на приходите й и да изчисти баланса й, така че да може да подобри кредитния й рейтинг, който беше понижен до най-ниското инвестиционно равнище през 2012 г. в разгара на дълговата криза в еврозоната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK