Google е най-скъпата марка в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google е най-скъпата марка в света

Reuters

Google е най-скъпата марка в света

Създадената от Лари Пейдж и Сергей Брин компания измести Apple в класацията BrandZ Top 100

4477 прочитания

Reuters

© Steve Marcus


Лари Пейдж
Източник: Reuters
Автор: Капитал Daily
Източник: Reuters

Луксозните модни марки Gucci и Prada са "най-секси" брандовете за 2014 г., а социалната мрежа Facebook и шведската верига облекла H&M са "най-забавните". Признанието е част от класацията BrandZ Top 100, изготвяна от компанията Millward Brown Optimor (MBO). Начело на подреждането през 2014 г. е Google, чиято стойност се е повишила с 40% през последните 12 месеца до 158.8 млрд. долара. Така създаденото от Лари Пейдж (на снимката) и Сергей Брин дружество измества от първото място друг технологичен гигант – Apple, който неизменно заемаше челна позиция през последните три години. Третото място също е за представител на технологичния сектор – IBM (виж таблицата).

Резултатите показват, че за последната година общата стойност на водещите 100 глобални марки се е увеличила с 12% до 2.9 трлн. долара при средно по 9% годишно от първото издание на класацията през 2006 г. насам. Най-съществено поскъпване отбелязва китайската Tencent (14-о място), чиято оценка нараства с 97% до 53.6 млрд. долара. Сред най-бързо увеличаващите стойността си е и Facebook (21-о място), която отчита 68% поскъпване на марката си до 35.7 млрд. долара.

Според авторите на подреждането резултатите за 2014 г. са знак, че развитите страни се възстановяват от финансовата криза и доверието на потребителите се завръща. "Силата на марките се е увеличила значително от началото на рецесията, което означава, че повече потребители купуват само въз основа на марката", казва глобалният директор на BrandZ Питър Уолши. От MBO отбелязват и нарастващата сила на социалните медии, демонстрирана и от попадането за първи път в топ 100 на марки като Twitter (71-о място) и LinkedIn (78-о място).

За изчисляването на стойността на марките е използвана комбинация от финансова информация и проучвания сред 2 млн. потребители в над 30 страни по света. Анализаторите изледват доколко включените в обхвата на проучването 10 хил. марки са "смислени", "различни" и "забележителни". В първата категория се включват показатели като привлекателността на марките и умението им да отговарят на очакванията и нуждите на потребителите. Втората група критерии е фокусирана върху уникалните черти на брандовете и способността им да "задават тенденциите". Третата категория е свързана с това доколко потребителите посочват дадена марка като предпочитана.

Лари Пейдж
Източник: Reuters
Автор: Капитал Daily
Източник: Reuters

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    barbq avatar :-?
    BarBQ

    Ще видим колко ще се задържат. Apple скоро ще пускат iPhone 6 и iWatch.

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    Заслужили са си го хората :)

  • 3
    oyh53308658 avatar :-|
    oyh53308658

    просто им завиждам най- чистосърдечно !
    нека има повече успели хора на света !
    днес са те, утре други ,днес е тяхната звезда !
    Само не знам когато много бързаме, къде ще стигнем

  • 4
    mischa.simeon avatar :-|
    Mischa

    Заслугата Гугъл да се развие толкова е изцяло на Мариса Майер


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK