

Луксозните модни марки Gucci и Prada са "най-секси" брандовете за 2014 г., а социалната мрежа Facebook и шведската верига облекла H&M са "най-забавните". Признанието е част от класацията BrandZ Top 100, изготвяна от компанията Millward Brown Optimor (MBO). Начело на подреждането през 2014 г. е Google, чиято стойност се е повишила с 40% през последните 12 месеца до 158.8 млрд. долара. Така създаденото от Лари Пейдж (на снимката) и Сергей Брин дружество измества от първото място друг технологичен гигант – Apple, който неизменно заемаше челна позиция през последните три години. Третото място също е за представител на технологичния сектор – IBM (виж таблицата).
Резултатите показват, че за последната година общата стойност на водещите 100 глобални марки се е увеличила с 12% до 2.9 трлн. долара при средно по 9% годишно от първото издание на класацията през 2006 г. насам. Най-съществено поскъпване отбелязва китайската Tencent (14-о място), чиято оценка нараства с 97% до 53.6 млрд. долара. Сред най-бързо увеличаващите стойността си е и Facebook (21-о място), която отчита 68% поскъпване на марката си до 35.7 млрд. долара.
Според авторите на подреждането резултатите за 2014 г. са знак, че развитите страни се възстановяват от финансовата криза и доверието на потребителите се завръща. "Силата на марките се е увеличила значително от началото на рецесията, което означава, че повече потребители купуват само въз основа на марката", казва глобалният директор на BrandZ Питър Уолши. От MBO отбелязват и нарастващата сила на социалните медии, демонстрирана и от попадането за първи път в топ 100 на марки като Twitter (71-о място) и LinkedIn (78-о място).
За изчисляването на стойността на марките е използвана комбинация от финансова информация и проучвания сред 2 млн. потребители в над 30 страни по света. Анализаторите изледват доколко включените в обхвата на проучването 10 хил. марки са "смислени", "различни" и "забележителни". В първата категория се включват показатели като привлекателността на марките и умението им да отговарят на очакванията и нуждите на потребителите. Втората група критерии е фокусирана върху уникалните черти на брандовете и способността им да "задават тенденциите". Третата категория е свързана с това доколко потребителите посочват дадена марка като предпочитана.


4 коментара
Ще видим колко ще се задържат. Apple скоро ще пускат iPhone 6 и iWatch.
Заслужили са си го хората :)
просто им завиждам най- чистосърдечно !
нека има повече успели хора на света !
днес са те, утре други ,днес е тяхната звезда !
Само не знам когато много бързаме, къде ще стигнем
Заслугата Гугъл да се развие толкова е изцяло на Мариса Майер