С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 юни 2014, 15:42, 2219 прочитания

Алън Кларк в света на бирата

Мениджърът на пивоварния гигант SABMiller се фокусира върху "продължаването по пътя на растежа"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според известния психолог Оливър Джеймс топ мениджърите се делят на три типа – психопати, макиавелисти и нарцисисти. В коя категория обаче попада главният изпълнителен директор на пивоварния гигант SABMiller Алън Кларк, който има докторат по клинична психология и е ръководил частна практика в родната си Южна Африка десетилетия преди да попадне начело на втория най-голям производител на бира в света?

"Предполагам, че ако трябва да избирам, бих казал макиавелист. Но хората са малко по-комплексни от това", посочва 54-годишният Кларк в интервю за Financial Times. Самият той обаче трудно се вписва в този образ, особено като се има предвид склонността му да отговаря прямо на въпроси – черта, която често липсва както у топ мениджърите, така и у политиците.


Според Кларк опитът му в психологията не му дава предимство при управлението на хора. "Хората често се шегуват с това и казват "предполагам, че ме анализираш", но аз напуснах тази сфера през 1990 г.", разказва той. "Не бих летял с пилот, който не е практикувал от 25 години", допълва мениджърът, който пое ръководството на SABMiller преди около година.

В портфолиото на компанията влизат марки като Foster’s, Grolsch, Pilsner Urquell, Peroni и Miller Lite, като за последните 15 години, откакто акциите й се търгуват на борсата в Лондон, пазарната й капитализация нараства от 3.4 до над 50 млрд. паунда. С годишните си продажби от 22.3 млрд. паунда SABMiller отстъпва само на белгийско-бразилския концерн Anheuser-Busch InBev, а основен принос за успешното й развитие през годините има стратегията й за фокусиране върху бързорастящите развиващи се пазари. В момента те генерират 75% от приходите й в сравнение с около 50% от оборотите на останалите трима големи играчи в сектора – AB InBev, Carlsberg и Heineken. Така, докато AB InBev оперира в 25 страни, повечето от които в Америка, SABMiller присъства на над 80 пазара по света.

Позициите на компанията постоянно я правят и обект на спекулации като потенциална цел за придобиване, а напоследък обсъжданията за евентуална сделка с AB InBev зачестиха, отбелязва FT.



"Толкова много се спекулира по тази тема, че не мисля, че имам какво да добавя", коментира Кларк. "Нашият фокус, моят фокус и този на ръководния екип е SABMiller и компанията да продължи да отчита силен растеж", допълва той.

Мениджърът е под натиск да подобри рентабилността на дружеството в Европа, където през миналата година печалбите спаднаха с 15%. По думите му стратегията му е "до голяма степен да продължим по пътя на растежа... ние сме растяща компания". Това означава повече сливания и придобивания, както и органичен ръст на продажбите, пише FT. Като потенциални дестинации Кларк посочва Азия, а според някои банкери възможна цел е филипинската San Miguel.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Бляскавият живот на Айвън Шпигел

Основаната от предприемача компания Snapchat вече се оценява на 2 млрд. долара

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10