С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юли 2014, 16:17, 2724 прочитания

Пионер в eдин мъжки бизнес

Сюзън Камерън иска да промени цигарения сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новината, че щатският цигарен гигант Reynolds American купува конкурента си Lorillard за 27.4 млрд. долара, не беше особена изненада за бранша. Подобна сделка се очакваше от момента, в който Сюзън Камерън стана президент и изпълнителен директор на Reynolds през май. Транзакцията е най-голямата по стойност с участието на жена мениджър.

"Участието й в преговорите преобърна нефокусираните ни разговори в много привлекателна сделка, която да бъде подкрепена от борда ни", заяви изпълнителният директор на Lorillard Мъри Кеслър. След приключването на транзакцията Камерън ще оглави обединената група, която ще бъде номер две в САЩ с марки като Newport, Camel и Pall Mall (още на стр. 18). Камерън има над 30-годишен опит в индустрията, която е изправена пред големи предизвикателства - най-вече намаляващия брой пушачи и по-строгата регулация. Мениджърът избира тютюневия сектор през 1981 г., когато започва работа в Brown&Williamson. "Реших да избера индустрия, чиито продукти много харесвам. Изборът ми беше между козметика, алкохол и цигари", разкри преди време тя. Издига се до изпълнителен директор през 2001 г., след което оглавява и новосформираната Reynolds American през 2004 г. През 2011 г. решава да се пенсионира на 51-годишна възраст, преди отново да се завърне в компанията в края на 2013 г.


Камерън е едва една от 25-те жени изпълнителни директори във Fortune 500. Тя е част от нарастващата група мениджъри в индустрията, които не се страхуват да разширяват бизнеса на тютюневите компании към електронните цигари, никотиновите дъвки и други нетрадиционни продукти. Цигарите естествено ще продължат да носят основните приходи и обединението с Lorillard ще помогне на групата да се изправи срещу Аltria, която контролира около половината от щатския пазар, оценяван на 100 млрд. долара. Новата компания ще намали годишните си разходи с около 800 млн. долара.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Деян Беко оглави "Карлсберг България"

Досега мениджърът беше търговски директор в компанията

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10