Salesforce.com е най-иновационната компания в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Salesforce.com е най-иновационната компания в света

Salesforce.com е най-иновационната компания в света

Управляваното от Марк Беньоф софтуерно дружество оглавява класацията на Forbes за четвърта поредна година

7646 прочитания

© BECK DIEFENBACH


Колкото по-голяма става дадена компания, толкова по-трудно е да остане новаторска и да се развива бързо. Това обаче явно не се отнася за съоснованата и управлявана от Марк Беньоф Salesforce.com. За четвърта поредна година софтуерното дружество оглавява класацията на списание Forbes за най-иновативните компании в света.

По размера си Salesforce.com едва ли прилича на компания, която е станала публична преди десетилетие, пише изданието. За този период броят на служителите й нараства от 500 до 13 хиляди, а годишните й приходи набъбват от 50 млн. долара до 5 млрд. долара. През цялото това време обаче мениджърът неизменно запазва стремежа си към иновации, което се оказва ключов момент за задържането на компанията на върха в Сан Франциско – град, който Беньоф нарича най-иновативния град в света.

На втора позиция в класацията остава американската фармацевтична Alexion Pharmaceuticals, а челната тройка се допълва от британската технологична ARM Holdings.

При изготвянето на класацията си анализаторите от Forbes използват "мъдростта на тълпата", или способността на инвеститорите да идентифицират компании, които очакват да бъдат иновативни сега и в бъдеще. Така дружествата се оценяват според тяхната т.нар. иновационна премия, или разликата между пазарната им капитализация и нетната настояща стойност на паричните потоци от съществуващите им бизнеси. Разликата между тях е премията, която дяловите инвеститори дават на базата на информираното си предположение, че компанията ще продължи да открива рентабилни нови източници на растеж.

За да бъдат включени в класирането, компаниите трябва да са оповестявали поне седем години публични финансови данни и да имат поне 10 млрд. долара пазарна капитализация. В подреждането се включват само сектори, за които се знае, че инвестират в иновации, като се изключват индустрии, при които няма значителни инвестиции в развойна дейност, като например банковият сектор, уточняват от Forbes.

Топ 10

1. Salesforce.com, САЩ

2. Alexion Pharmaceuticals, САЩ

3. ARM Holdings, Великобритания

4. Unilever Indonesia, Индонезия

5. Regeneron Pharmaceuticals, САЩ

6. Amazon.com, САЩ

7. BioMarin Pharmaceutical, САЩ

8. CP All, Тайланд

9. Vmware, САЩ

10. Aspen Pharmacare Holdings, САЩ

Колкото по-голяма става дадена компания, толкова по-трудно е да остане новаторска и да се развива бързо. Това обаче явно не се отнася за съоснованата и управлявана от Марк Беньоф Salesforce.com. За четвърта поредна година софтуерното дружество оглавява класацията на списание Forbes за най-иновативните компании в света.

По размера си Salesforce.com едва ли прилича на компания, която е станала публична преди десетилетие, пише изданието. За този период броят на служителите й нараства от 500 до 13 хиляди, а годишните й приходи набъбват от 50 млн. долара до 5 млрд. долара. През цялото това време обаче мениджърът неизменно запазва стремежа си към иновации, което се оказва ключов момент за задържането на компанията на върха в Сан Франциско – град, който Беньоф нарича най-иновативния град в света.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Много тревожно. В топ 10 има само 1 компания занимаваща се с производството на продукти (унилевер).
    Има няколко производители на фармацевтика, и другите са в сферата на дигиталното.
    Тази дигитална икономика нещо не ми грабва душата и напоследък ми се струва, че става прекаленно натрапчива тази дигитална "мания". С оглед на тази класация, май бъдещето ни е "дигитално" :)

  • 2
    troika avatar :-|
    troi

    Така е уж, както казваш, почти няма фирми в производството на физически продукти. Но ето Сейлсфорс имат 5 милиарда долара приходи годишно и има кой да им ги даде, защото си заслужават услугите им.
    До коментар [#1] от "realismisthename":

  • 3
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    До коментар [#2] от "troika":

    Напълно сте прав. На една друга компания им дадоха 119 пъти годишните им приходи (не печалба, а приходи!) като пазарна капитализация.
    Сещате ли се за компания занимаваща се с производство на продукти (или услуги), която е оценена на 119 пъти годишните й приходи?
    Убеден съм, че този балон ще се спука в (не-толкова-близкото) бъдеще (5-7 години).
    Ще поживеем, ще видим : )

  • 4
    xyha avatar :-|
    xyha

    Няма как софтуерна компания с 13 хил. служутеля да е иновационна .

  • 5
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    До коментар [#4] от "xyha": Бихте ли могли да разкриете логиката зад Вашето изказване. Т.е. една голяма софтуерна компания не може да е иновационна? В такъв случай имате сигурно и вълшебно число: след колко служителя изчезва иноваторството? :-)

  • 6
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    До коментар [#1] от "realismisthename":
    До коментар [#2] от "troika":
    Напълно съм съгласен с коментар 2. Познавам добре компанията - имат продукт и услуги който прави живота на клиентите им значително по-удобен, лесен и продуктивен. И продукт за който им плащат. С 5,3 милиарда (прогнозата за тази година) продажби очевидно предлагат нещо търсено.

  • 7
    xyha avatar :-|
    xyha

    До коментар [#5] от "pzashev":

    Точно - 13 . Когато 13 души съсздават продукт за милярди това е нещо ново . Но когато 13 хиляди души го правят това си е бизнес - примери - Microsoft , Oracle, IBM , Intel - всички създават нови продукти .

  • 8
    wcninja avatar :-|
    Ivan Ivanov

    Бих се радвал Европа да присъства по усезаемо в тази класия

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#8] от "wcninja":

    Как ще присъства бре, че то в социализъм иновация не вирее. И защо му е на френския, немския или испанския служител да иновира - че той е на сигурна и добре платена работа до пенсия. И най-сериозния му проблем е къде да почива следващото лято . Ако пък фирмата фалира, още по-добре - помощи, детски, социални - приличен живот без да работиш. Ако на накои случайно му се иновира и случайно спечели някое евро повече от тълпата държавата ще му реши проблема като го обложи със 50-90% данък. Е някои ден този социален рай ще се сгромоляса ама дотогава ще си отживеем райски.

  • 10
    mxminkoff avatar :-?
    М.

    Работя към фирма която планираше да приложи сейлсфорс заедно със финансова система (SAGE) но нещата пропаднаха. Сейлсфорс се развиват на гърба на стотици малки IT фирми прилагащи импементация към различни продукти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK