Хауърд Шулц прогнозира изчезването на кеша

Според главния изпълнителен директор на Starbucks бъдещето е в мобилните разплащания

Един от всеки седем долара, които клиентите на американската кафе верига Starbucks харчат в заведенията ѝ, се заплаща чрез мобилни устройства. Ето защо за главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц пускането на системата за електронни разплащания Apple Pay в края на октомври не просто не представлява заплаха, а е и нещо, което приветства.

По думите му всяка седмица кафе веригата, която има над 20 хил. обекта по света, обработва около 7 млн. транзакции. "Всичко, направено от Apple или PayPal, или някой друг, което води до повишаването на доверието на потребителите в мобилните плащания, е положително за пазара на Starbucks", споделя мениджърът в интервю за CNN Money. И допълва, че новата система на технологичния гигант "изобщо не е повод за нервност" за него. Нещо повече – Шулц дори намеква, че не е изключено в бъдеще ръководената от него верига да отдели собствената си мобилна платежна система в самостоятелна компания.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat
    • - 1

    Добре е да вденем написаното.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat
    • - 1

    Добре е да вденем написаното.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 3

    До коментар [#1] от "kardinalat":
    А от друга страна, в Япония, уж имат карти ама плащат кеш на касата в магазина... У нас дебитната карта е сигурна работа, а в САЩ означава кофти кредитно досие...
    Прав си за изоставането, изоставаме и от към правораздаване, и от към бързина на обслужване (редовно картаджиите бавят опашката в магазините, а "бързи" разплащания още нямаме)...

    Нередност?
  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#3] от "gost22":

    Е, не е еднозначно за кредитното досие, много млади хора в периода на кризата минаха на дебитни плащания за да избегнат преразходи в бюджетите си. Колкото до мрежата и услугите, САЩ има доста да се учат от Сеул - и по-евтин мрежов достъп, с по-широк обхват, по-голяма скорост, и по-богат избор на услуги. На скоростните участъци по платените магистрали няма нужда да спираш по няколко пъти и да пускаш монети, особено ако не си от щата с карта, масово национално е-разплащане.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал