Хауърд Шулц прогнозира изчезването на кеша
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хауърд Шулц прогнозира изчезването на кеша

Reuters

Хауърд Шулц прогнозира изчезването на кеша

Според главния изпълнителен директор на Starbucks бъдещето е в мобилните разплащания

3285 прочитания

Reuters

© Reuters


Един от всеки седем долара, които клиентите на американската кафе верига Starbucks харчат в заведенията ѝ, се заплаща чрез мобилни устройства. Ето защо за главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц пускането на системата за електронни разплащания Apple Pay в края на октомври не просто не представлява заплаха, а е и нещо, което приветства.

По думите му всяка седмица кафе веригата, която има над 20 хил. обекта по света, обработва около 7 млн. транзакции. "Всичко, направено от Apple или PayPal, или някой друг, което води до повишаването на доверието на потребителите в мобилните плащания, е положително за пазара на Starbucks", споделя мениджърът в интервю за CNN Money. И допълва, че новата система на технологичния гигант "изобщо не е повод за нервност" за него. Нещо повече – Шулц дори намеква, че не е изключено в бъдеще ръководената от него верига да отдели собствената си мобилна платежна система в самостоятелна компания.

В този смисъл очакванията му са Apple Pay да подпомогне наваксването на собственото му дружество по отношение на безналичните разплащания, отбелязва CNN Money.

Според мениджъра предприетите от Apple и от други компании стъпки в посока преминаването към системи за мобилни разплащания са в отговор на "сеизмична промяна в поведението на потребителите". А прогнозата му е, че скоро плащанията с физически доларови банкноти и монети ще са рядкост.

"Хората прекарват все повече време у дома или на мобилните си устройства, когато пазаруват. На търговските улици и в моловете има по-малко хора", подчертава Шулц. "Това означава, че всеки офлайн търговец ще трябва да открие механизъм, чрез който да привлече трафик към магазините си", изтъква той.

Един от всеки седем долара, които клиентите на американската кафе верига Starbucks харчат в заведенията ѝ, се заплаща чрез мобилни устройства. Ето защо за главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц пускането на системата за електронни разплащания Apple Pay в края на октомври не просто не представлява заплаха, а е и нещо, което приветства.

По думите му всяка седмица кафе веригата, която има над 20 хил. обекта по света, обработва около 7 млн. транзакции. "Всичко, направено от Apple или PayPal, или някой друг, което води до повишаването на доверието на потребителите в мобилните плащания, е положително за пазара на Starbucks", споделя мениджърът в интервю за CNN Money. И допълва, че новата система на технологичния гигант "изобщо не е повод за нервност" за него. Нещо повече – Шулц дори намеква, че не е изключено в бъдеще ръководената от него верига да отдели собствената си мобилна платежна система в самостоятелна компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat

    Добре е да вденем написаното.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat

    Добре е да вденем написаното.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22

    До коментар [#1] от "kardinalat":
    А от друга страна, в Япония, уж имат карти ама плащат кеш на касата в магазина... У нас дебитната карта е сигурна работа, а в САЩ означава кофти кредитно досие...
    Прав си за изоставането, изоставаме и от към правораздаване, и от към бързина на обслужване (редовно картаджиите бавят опашката в магазините, а "бързи" разплащания още нямаме)...

  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#3] от "gost22":

    Е, не е еднозначно за кредитното досие, много млади хора в периода на кризата минаха на дебитни плащания за да избегнат преразходи в бюджетите си. Колкото до мрежата и услугите, САЩ има доста да се учат от Сеул - и по-евтин мрежов достъп, с по-широк обхват, по-голяма скорост, и по-богат избор на услуги. На скоростните участъци по платените магистрали няма нужда да спираш по няколко пъти и да пускаш монети, особено ако не си от щата с карта, масово национално е-разплащане.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.