Един от всеки седем долара, които клиентите на американската кафе верига Starbucks харчат в заведенията ѝ, се заплаща чрез мобилни устройства. Ето защо за главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц пускането на системата за електронни разплащания Apple Pay в края на октомври не просто не представлява заплаха, а е и нещо, което приветства.
По думите му всяка седмица кафе веригата, която има над 20 хил. обекта по света, обработва около 7 млн. транзакции. "Всичко, направено от Apple или PayPal, или някой друг, което води до повишаването на доверието на потребителите в мобилните плащания, е положително за пазара на Starbucks", споделя мениджърът в интервю за CNN Money. И допълва, че новата система на технологичния гигант "изобщо не е повод за нервност" за него. Нещо повече – Шулц дори намеква, че не е изключено в бъдеще ръководената от него верига да отдели собствената си мобилна платежна система в самостоятелна компания.
В този смисъл очакванията му са Apple Pay да подпомогне наваксването на собственото му дружество по отношение на безналичните разплащания, отбелязва CNN Money.
Според мениджъра предприетите от Apple и от други компании стъпки в посока преминаването към системи за мобилни разплащания са в отговор на "сеизмична промяна в поведението на потребителите". А прогнозата му е, че скоро плащанията с физически доларови банкноти и монети ще са рядкост.
"Хората прекарват все повече време у дома или на мобилните си устройства, когато пазаруват. На търговските улици и в моловете има по-малко хора", подчертава Шулц. "Това означава, че всеки офлайн търговец ще трябва да открие механизъм, чрез който да привлече трафик към магазините си", изтъква той.
Един от всеки седем долара, които клиентите на американската кафе верига Starbucks харчат в заведенията ѝ, се заплаща чрез мобилни устройства. Ето защо за главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц пускането на системата за електронни разплащания Apple Pay в края на октомври не просто не представлява заплаха, а е и нещо, което приветства.
По думите му всяка седмица кафе веригата, която има над 20 хил. обекта по света, обработва около 7 млн. транзакции. "Всичко, направено от Apple или PayPal, или някой друг, което води до повишаването на доверието на потребителите в мобилните плащания, е положително за пазара на Starbucks", споделя мениджърът в интервю за CNN Money. И допълва, че новата система на технологичния гигант "изобщо не е повод за нервност" за него. Нещо повече – Шулц дори намеква, че не е изключено в бъдеще ръководената от него верига да отдели собствената си мобилна платежна система в самостоятелна компания.
4 коментара
Добре е да вденем написаното.
Публикувано през m.capital.bg
Добре е да вденем написаното.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "kardinalat":
А от друга страна, в Япония, уж имат карти ама плащат кеш на касата в магазина... У нас дебитната карта е сигурна работа, а в САЩ означава кофти кредитно досие...
Прав си за изоставането, изоставаме и от към правораздаване, и от към бързина на обслужване (редовно картаджиите бавят опашката в магазините, а "бързи" разплащания още нямаме)...
До коментар [#3] от "gost22":
Е, не е еднозначно за кредитното досие, много млади хора в периода на кризата минаха на дебитни плащания за да избегнат преразходи в бюджетите си. Колкото до мрежата и услугите, САЩ има доста да се учат от Сеул - и по-евтин мрежов достъп, с по-широк обхват, по-голяма скорост, и по-богат избор на услуги. На скоростните участъци по платените магистрали няма нужда да спираш по няколко пъти и да пускаш монети, особено ако не си от щата с карта, масово национално е-разплащане.