Велосипедната иновация на Емили Брук
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Велосипедната иновация на Емили Брук

Емили Брук

Велосипедната иновация на Емили Брук

Иновативен модел на фар повишава защитата на колоездачите на пътя

4579 прочитания

Емили Брук

© www.blaze.cc


Емили Брук
Фотограф: www.blaze.cc

Емили Брук кара колело едва от около пет години, но вече има собствена компания за велосипедни продукти. През 2012 г. бизнесът й е един от първите, потърсили финансиране през Kickstarter при стъпването й на британския пазар. Въпреки че успява да набере 55 хил. паунда през платформата, а впоследствие в компанията й инвестира и милиардерът Ричард Брансън, тя самата не се описва като предприемач, пише BBC.

Създадената от нея компания Blaze произвежда иновативен модел светлини за велосипеди, а идеята за тях се ражда от... страх. Докато кара колелото си една вечер, тогавашната студентка по дизайн в университета в Брайтън си дава сметка, че шофьорът на камиона пред нея не може да я види и ако реши внезапно да завие, просто ще я размаже. Така й хрумва да разработи преден фар, който да прожектира образа на колело на разстояние 5 метра напред, така че шофьорите да знаят, че в т.нар. сляпо петно зад тях има велосипедист.

Брук разработва идеята си като университетски проект, прави работен прототип и патентова продукта си. Година след като завършва университета през 2011 г,. официално стартира и компанията си Blaze в Лондон и продължава работа по проекта. През 2014 г. продуктът Blaze Laserlight е пуснат на пазара и в рамките на месеци продава над 3000 бройки. Въпреки успеха си 29-годишната създателка на компанията казва за себе си, че е просто "луда, оптимистична и мотивирана личност, която е имала късмета да превърне визията си в реалност".

Страстта й по колоезденето всъщност е резултат от трагедия – смъртта на другар кара Емили Брук, която тогава е на 25 години, и един от приятелите й да направят велообиколка на Великобритания с цел набиране на средства за благотворителност. Самата тя казва пред BBC, че загубата е породила в нея желание да изживее живота си максимално пълноценно, да не следва традиционната кариерна надпревара, а вместо това да започне собствен бизнес.

През 2012 г., когато идеята за споделено финансиране тепърва навлиза на британския пазар, тя успява да набере 55 хил. паунда през Kickstarter. "Започнахме кампанията си в месеца, в който Kickstarter беше пусната във Великобритания, и беше страшно изнервящо, защото Великобритания действително не разбираше какво е Kickstarter", припомня си тя. "Хората обаче започнаха да говорят за нас веднага и бяхме изумени и изненадани, когато ангажиментите заваляха", допълва Емили Брук.

Първоначалната цел е 25 хил. паунда, като само за пет дни проектът успява да запише 20 хил. паунда, а в крайна сметка набира общо 55 хил. паунда през платформата. Това позволява уточняването на финален дизайн и започването на производство през 2014 г. в Китай. Влизането на сър Ричард Брансън в проекта пък става, след като децата му му разказват за идеята. Така Емили Брук получава покана да се срещне с него, а милиардерът е толкова впечатлен от нея, че се включва с глобалната си инвестиционна компания Index Ventures и инвестиция от общо 300 хил. паунда, пише BBC.

Освен на родния пазар, където се разпространява от веригата Evans Cycles, Blaze има продажби и в още 47 други държави чрез интернет страницата си. Продуктът е на стойност 125 паунда – висока цена за велосипеден фар, която обаче по думите на създателката му отразява качеството на вложените компоненти.

Автор: www.blaze.cc
Емили Брук
Фотограф: www.blaze.cc

Емили Брук кара колело едва от около пет години, но вече има собствена компания за велосипедни продукти. През 2012 г. бизнесът й е един от първите, потърсили финансиране през Kickstarter при стъпването й на британския пазар. Въпреки че успява да набере 55 хил. паунда през платформата, а впоследствие в компанията й инвестира и милиардерът Ричард Брансън, тя самата не се описва като предприемач, пише BBC.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    selofia avatar :-|
    Селофия

    ...позволява уточняването на финален дизайн и започването на производство през 2014 г. в Китай...

    Аман от китайски боклуци..

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#1] от "Селофия":

    Само изработката на инжекционната матрица за пластмасовия детайл в Англия щеше да и струва над 40,000 паунда. Китайците го правят за 5 хиляди и произвеждат евтино и бързо. Все пак това е пазар и за масовата продажба е необходима по-ниска цена. Реалности.

  • 3
    banana101 avatar :-|
    banana101

    До коментар [#1] от "Селофия":

    Интересно, ти от френския си компютър с германската клавиатура ли написа поста си ?

  • 4
    v_l avatar :-|
    v_l

    Брех ... интересно :)
    Но все пак, ако тя може да продаде 3000 то SIGMA или CATEYE могат да продадат 50000. Както и да го гледам, ми се чини че е по добре да си продаде патента. Дори и да е успяла да се листне в evans пак като някой влезне да си търси светлини би попаднал на тази по скоро по случайност. Няма как и през evans само да огрее Германия и Франция. Тука има нужда от дистрибуторска мрежа на голям играч. Освен това в идеята има потенциал и за други неща.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK