TechCrunch забеляза компания с български съосновател
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

TechCrunch забеляза компания с български съосновател

Миналата година Leanplum получи финансиране от 4.8 млн. долара

TechCrunch забеляза компания с български съосновател

Момчил Кюркчиев и Андрю Фърст разработват софтуера за мобилни приложения Leanplum

5634 прочитания

Миналата година Leanplum получи финансиране от 4.8 млн. долара

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Онлайн изданието за технологии TechCrunch представи новите услуги на стартиращата американска компания Leanplum, в която съосновател е българинът Момчил Кюркчиев. Тя обнови и допълни услугата си за маркетинг оптимизация, насочена към разработчиците на мобилни приложения. Те вече имат възможност да изпращат лични информационни съобщения и известия на потребителите си. Новата услуга ще направи мобилните приложения по-атрактивни, а потребителите - по-активни в използването им.

Основаване на компанията

През 2012 г. Момчил Кюркчиев и колегата му Андрю Фърст решават да напуснат сигурната си работа в централата на Google, за да преследват мечтата си да основат собствена компания. Покрай работата си в интернет гиганта установяват, че не съществува добър софтуер, който да тества за проблеми мобилни приложения, подобни разработки има само за онлайн платформи. След като откриват подходящата за тях пазарна ниша, двамата младежи основават компанията Leanplum. Те са приети в американския инкубатор Tech Stars и получават финансиране от 120 хил. долара. След края на програмата представят проекта си пред инвеститори и бизнес ангели и изграждат мрежа от контакти, благодарение на която печелят още 800 хил. долара финансиране. Две години по-късно Leanplum се разраства, разширява дейността си и през 2014 г. рисковият  фонд Shasta Ventures инвестира в компанията 4.8 млн. долара.

Новите услуги

Leanplum започна дейността си с предлагане на т.нар. А/В тестове, които позволяват на разработчиците на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по тях. След това основателите Момчил Кюркчиев и Андрю Фърст добавят и функцията за маркетинг оптимизация и изпращане на персонализирани съобщения към потребителите. Последното обновяване на тази услуга позволява промяна на потребителския интерфейс в движение, без да се налага отново свързване с онлайн магазините за приложения App Store за системата iOS или Google Play за Android. В зависимост от поведението и интересите на ползвателите софтуерът подбира подходящи за тях функции и им изпраща лични съобщения и известия, свързани с мобилното приложение.

Онлайн изданието за технологии TechCrunch представи новите услуги на стартиращата американска компания Leanplum, в която съосновател е българинът Момчил Кюркчиев. Тя обнови и допълни услугата си за маркетинг оптимизация, насочена към разработчиците на мобилни приложения. Те вече имат възможност да изпращат лични информационни съобщения и известия на потребителите си. Новата услуга ще направи мобилните приложения по-атрактивни, а потребителите - по-активни в използването им.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK