С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юни 2015, 19:04, 4142 прочитания

Африканското авиоприключение на Брус Дикинсън

Създадената от фронтмента на Iron Maiden авиокомпания Cardiff Aviation ще помага за възраждането на националния превозвач на Джибути

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малката източноафриканска държава Джибути обикновено не се появява в концертните маршрути на световните рок звезди. Има обаче един изпълнител и милионер, който наскоро посети страната – фронтменът на британската хеви метъл група Iron Maiden Брус Дикинсън. Вместо за шоуизява обаче 56-годишният изпълнител беше в Джибути по линия на другото си основно занимание – собственик на създадената през 2012 г. авиокомпания Cardiff Aviation, предава BBC.

През последните 16 години Дикинсън, който е квалифициран пилот, жонглира между ангажиментите си на сцената и в звукозаписното студио и тези от втората си кариера – на пилот на търговски полети. Авиобизнесът му осигурява поддръжка, обучение и оперативна подкрепа на множество авиолинии. Посещението му в Джибути пък е с цел подписването на споразумение с правителството на страната за подпомагане на възраждането на бившия национален превозвач Air Djibouti.


През 2002 г. компанията премина през процедура по ликвидация, дошла след години лошо управление и раздут персонал. Сега обаче Air Djibouti е готова отново да полети още през 2015 г., а Cardiff Aviation ще й помогне в осигуряването на самолети и изпълнението на плановете й.

Възраждането на Air Djibouti идва на фона на засилени инвестиции на китайския бизнес в страната – 12 млрд. долара в шест нови пристанища, жп линия, която да свърже бившата френска колония със съседна Етиопия, както и две нови летища. Китайското правителство пък обмисля изграждането на военна база в Джибути, където вече има големи френски и американски военни комплекси. Международният до голяма степен се дължи на стратегическото местоположение на страната – сгушена между Сомалия и Еритрея на т.нар. Африкански рог на входа на Червено море, което е един от най-натоварените морски маршрути в света.

Усилията на правителството на страната с население едва 810 хил. души и ниски данъци са насочени към превръщането й в международен търговски център, който да се конкурира с Дубай. А за тази цел по думите на Дикинсън е необходима жизнена национална авиолиния.



Намеренията на Air Djibouti са авиокомпанията да се конкурира с превозвачи като Turkish Airlines, Emirates and Qatar Airways, които в момента доминират международните полети от и до страната. Освен това обаче плановете включват и предлагането на евтини директни полети до градове като Париж и Лондон, както и до дестинации в Африка, а също и до Дубай и Делхи.

"Африканската авиация все още е в началния си етап на развитие, така че има голям потенциал за растеж. Ние искаме да сме също толкова големи, колкото и други африкански авиолинии като Ethiopian Airlines и Kenya Airways", посочва Дауит Гебре-аб, старши директор "Стратегическо планиране" в Air Djibouti.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трима учени си поделят Нобеловата награда за икономика 1 Трима учени си поделят Нобеловата награда за икономика

Отличието се присъжда за създаването на експериментален подход за борбата с бедността в бързоразвиващи се райони

14 окт 2019, 913 прочитания

Етиопският премиер Абий Ахмед взима Нобеловата награда за мир 1 Етиопският премиер Абий Ахмед взима Нобеловата награда за мир

43-годишният лидер получава отличието за усилията си за постигане на мир със съседна Еритрея след две десетилетия конфликт

11 окт 2019, 1286 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Recycle bin

Темите от седмицата, които съзнателно прескочихме

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие