Африканското авиоприключение на Брус Дикинсън
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Африканското авиоприключение на Брус Дикинсън

Дикинсън е квалифициран пилот, а през 2012 г. създаде и собствена авиокомпания

Африканското авиоприключение на Брус Дикинсън

Създадената от фронтмента на Iron Maiden авиокомпания Cardiff Aviation ще помага за възраждането на националния превозвач на Джибути

4512 прочитания

Дикинсън е квалифициран пилот, а през 2012 г. създаде и собствена авиокомпания

© Reuters


Малката източноафриканска държава Джибути обикновено не се появява в концертните маршрути на световните рок звезди. Има обаче един изпълнител и милионер, който наскоро посети страната – фронтменът на британската хеви метъл група Iron Maiden Брус Дикинсън. Вместо за шоуизява обаче 56-годишният изпълнител беше в Джибути по линия на другото си основно занимание – собственик на създадената през 2012 г. авиокомпания Cardiff Aviation, предава BBC.

През последните 16 години Дикинсън, който е квалифициран пилот, жонглира между ангажиментите си на сцената и в звукозаписното студио и тези от втората си кариера – на пилот на търговски полети. Авиобизнесът му осигурява поддръжка, обучение и оперативна подкрепа на множество авиолинии. Посещението му в Джибути пък е с цел подписването на споразумение с правителството на страната за подпомагане на възраждането на бившия национален превозвач Air Djibouti.

През 2002 г. компанията премина през процедура по ликвидация, дошла след години лошо управление и раздут персонал. Сега обаче Air Djibouti е готова отново да полети още през 2015 г., а Cardiff Aviation ще й помогне в осигуряването на самолети и изпълнението на плановете й.

Възраждането на Air Djibouti идва на фона на засилени инвестиции на китайския бизнес в страната – 12 млрд. долара в шест нови пристанища, жп линия, която да свърже бившата френска колония със съседна Етиопия, както и две нови летища. Китайското правителство пък обмисля изграждането на военна база в Джибути, където вече има големи френски и американски военни комплекси. Международният до голяма степен се дължи на стратегическото местоположение на страната – сгушена между Сомалия и Еритрея на т.нар. Африкански рог на входа на Червено море, което е един от най-натоварените морски маршрути в света.

Усилията на правителството на страната с население едва 810 хил. души и ниски данъци са насочени към превръщането й в международен търговски център, който да се конкурира с Дубай. А за тази цел по думите на Дикинсън е необходима жизнена национална авиолиния.

Намеренията на Air Djibouti са авиокомпанията да се конкурира с превозвачи като Turkish Airlines, Emirates and Qatar Airways, които в момента доминират международните полети от и до страната. Освен това обаче плановете включват и предлагането на евтини директни полети до градове като Париж и Лондон, както и до дестинации в Африка, а също и до Дубай и Делхи.

"Африканската авиация все още е в началния си етап на развитие, така че има голям потенциал за растеж. Ние искаме да сме също толкова големи, колкото и други африкански авиолинии като Ethiopian Airlines и Kenya Airways", посочва Дауит Гебре-аб, старши директор "Стратегическо планиране" в Air Djibouti.

Малката източноафриканска държава Джибути обикновено не се появява в концертните маршрути на световните рок звезди. Има обаче един изпълнител и милионер, който наскоро посети страната – фронтменът на британската хеви метъл група Iron Maiden Брус Дикинсън. Вместо за шоуизява обаче 56-годишният изпълнител беше в Джибути по линия на другото си основно занимание – собственик на създадената през 2012 г. авиокомпания Cardiff Aviation, предава BBC.

През последните 16 години Дикинсън, който е квалифициран пилот, жонглира между ангажиментите си на сцената и в звукозаписното студио и тези от втората си кариера – на пилот на търговски полети. Авиобизнесът му осигурява поддръжка, обучение и оперативна подкрепа на множество авиолинии. Посещението му в Джибути пък е с цел подписването на споразумение с правителството на страната за подпомагане на възраждането на бившия национален превозвач Air Djibouti.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK