Глобалните амбиции на Жън Джънфей
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Глобалните амбиции на Жън Джънфей

Глобалните амбиции на Жън Джънфей

Основаната от китайския предприемач Huawei расте, докато конкурентите й се задъхват

2966 прочитания

© Huawei


Жън Джънфей има причини да е доволен. Компанията, която той основава през 1988 г. - китайският гигант Huawei, отчете растеж на глобалните продажби на смартфони от 39% през първата половина на 2015 г. Четвъртият най-голям производител на телефони в света обяви и 30% растеж на приходите за първото полугодие до 175.9 млрд. юана (28.3 млрд. долара). Huawei е доставил 48.2 млн. устройства през периода в цял свят.

Групата се бори за първото място на най-големия пазар света - Китай, с Apple и Xiaomi. И докато повечето й конкуренти като Samsung и Xiaomi отчитат спад на продажбите си в страната, Huawei бележи растеж. Бумът на продажбите в цял свят идва в момент, когато компанията се опитва да се отърве от имиджа си на производител на телефони от по-ниския клас и да заложи на премиум модел с по-висок марж на печалбата. Според Huawei доставките на устройства от средния и високия клас са нараснали със 70% спрямо същия период на предишната година. Извън смартфоните базираната в Шънджън компания също е един от най-големите производители на телекомуникационна техника. Тя достави и оборудването за модернизирането на мрежата на българския оператор "Теленор".

Самият Джънфей създава Huawei през 1988 г. в Шънджън. Бившият офицер от Китайската народноосвободителна армия инвестира дребните си спестявания и започва да купува телефонна техника от близкия Хонконг и да я продава в Китай. Началото е трудно: в интервюта си спомня, че редовно се случвало да плати предварително за стока, която така и не идва. "Бяхме много необразовани. Но с течение на времето разбрах две неща за пазарната икономика. Едното е колко е важен клиентът. А другото е да си осигуриш надежден доставчик", казва Джънфей пред International Business Times. Постепенно бизнесът се разширява и с отварянето на Китай към света Huawei получава и глобален достъп. Днес предприемачът е сред най-богатите в родината си, като състоянието му се оценява на около 600 млн. долара. В компанията му работят над 170 хил. души.

"В началото следвахме западните компании, тъй като ги уважаваме", заяви Джънфей по време на форума в Давос през януари. В думите му има известна ирония, тъй като в годините на развитието си Huawei нееднократно е обвинявана, че краде интелектуална собственост от чуждите си конкуренти. Не липсват и твърдения, че възходът на Джънфей се дължи на връзките му в армията и че оборудването на Huawei може да бъде използвано за шпиониране. Но самият Джънфей категорично отхвърля подобни коментари и казва, че основният интерес на компанията му е да обслужва клиентите в над 170 държави. "Ние сме китайска компания и като такава стоим зад Китайската комунистическа партия. Обичаме родината си. Но никога няма да компрометираме интересите на други държави", заяви мениджърът в Давос.

Жън Джънфей има причини да е доволен. Компанията, която той основава през 1988 г. - китайският гигант Huawei, отчете растеж на глобалните продажби на смартфони от 39% през първата половина на 2015 г. Четвъртият най-голям производител на телефони в света обяви и 30% растеж на приходите за първото полугодие до 175.9 млрд. юана (28.3 млрд. долара). Huawei е доставил 48.2 млн. устройства през периода в цял свят.

Групата се бори за първото място на най-големия пазар света - Китай, с Apple и Xiaomi. И докато повечето й конкуренти като Samsung и Xiaomi отчитат спад на продажбите си в страната, Huawei бележи растеж. Бумът на продажбите в цял свят идва в момент, когато компанията се опитва да се отърве от имиджа си на производител на телефони от по-ниския клас и да заложи на премиум модел с по-висок марж на печалбата. Според Huawei доставките на устройства от средния и високия клас са нараснали със 70% спрямо същия период на предишната година. Извън смартфоните базираната в Шънджън компания също е един от най-големите производители на телекомуникационна техника. Тя достави и оборудването за модернизирането на мрежата на българския оператор "Теленор".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK