Създателят на Snapchat е най-богатият млад предприемач
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Създателят на Snapchat е най-богатият млад предприемач

Ивън Спигъл

Създателят на Snapchat е най-богатият млад предприемач

Проучване на CNBC се зае да открие петимата най-успешни бизнесмени под 30 години

13775 прочитания

Ивън Спигъл

© TechCrunch [flickr (CC)]


Въпреки сериозната младежка безработица по света не липсват и много успешни компании, създадени именно от младежи. Проучване на CNBC се зае да открие петимата най-богати млади предприемачи. Изводите са, че при наличие на добра идея възрастта няма никакво значение.

Първи е Ивън Спигъл със състояние от 1.5 млрд. долара. Той е 25-годишният съосновател и изпълнителен директор на чат приложението Snapchat, което е оценено на над 19 млрд. долара. Той създава компанията заедно със състудента си в "Станфорд" Боби Мърфи, като първоначално двамата нямат успех. Резултатите идват, когато ребрандират програмата си като Snapchat. Спигъл напуска университета, преди да завърши, за да се съсредоточи върху приложението. Днес Snapchat има над 100 млн. всекидневни потребители и се използва от много компании за промоционални кампании.

На второ място е Палмър Лъки със състояние от над 500 млн. долара. Той основава компанията за виртуална реалност Oculus VR още на 19 години. През следващата година ще бъде пуснато първото потребителско устройство на компанията - Oculus Rift, което ще позволи на клиентите да се "потопят" в любимата си игра или филм". Основателят на Facebook Марк Зукърбърг беше толкова впечатлен от преживяването, че плати 2 млрд. долара за Oculus VR. Днес 22-годишният вече предприемач продължава да работи над успешното пускане на пазара на проекта.

Трети е Ник Д'Aлойзио, който на 17 години продава новинарското си приложение Summly на Yahoo! за 30 млн. долара. Състоянието му се оценява на 23 млн. долара. Но най-интересното е, че той никога не се е учил как да програмира. Създава програмата на 15 години в апартамента си в Лондон и така става най-младият самоизградил се милионер. Сега 19-годишният младеж работи с Yahoo върху внедряването на софтуера в платформата на интернет гиганта. Summly вече не функционира като самостоятелно приложение.  

Браян Уонг е на четвърто място със състояние от 15 млн. долара. Той е създател на Kiip, мобилна платформа за награди от магазини и компании, която се използва от марки като McDonalds и Skittles. Уонг стратира компанията през 2010 г. на 19-годишна възраст. Той е известен като най-младия предприемач, който някога е получавал рисково финансиране.

Пети е шведът Феликс Арвид Улф-Келберг. Той натрупва богатство от 12 млн. долара благодарение на изключително популярния си гейминг канал в YouTube PewDiePie, който има над 38 млн. абонати и над 9.5 млрд. гледания. Така 26-годишният предприемач успя да превърне любовта си към видеоигрите в мултимилионен бизнес, като приходите за 2014 г. достигнаха 7.4 млн. долара.

Въпреки сериозната младежка безработица по света не липсват и много успешни компании, създадени именно от младежи. Проучване на CNBC се зае да открие петимата най-богати млади предприемачи. Изводите са, че при наличие на добра идея възрастта няма никакво значение.

Първи е Ивън Спигъл със състояние от 1.5 млрд. долара. Той е 25-годишният съосновател и изпълнителен директор на чат приложението Snapchat, което е оценено на над 19 млрд. долара. Той създава компанията заедно със състудента си в "Станфорд" Боби Мърфи, като първоначално двамата нямат успех. Резултатите идват, когато ребрандират програмата си като Snapchat. Спигъл напуска университета, преди да завърши, за да се съсредоточи върху приложението. Днес Snapchat има над 100 млн. всекидневни потребители и се използва от много компании за промоционални кампании.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK