Компаниите, които печелят, като променят света

Vodafone и Safaricom оглавяват първата класация на сп. Fortune за дружествата, които се развиват, като решават някои от най-сложните глобални проблеми

Бившият главен изпълнителен директор на Vodafone Арун Сарин (вляво), наследникът му Виторио Колао (в средата) и бившият председател на британския телеком сър Джон Бонд са част от мениджърския екип зад платформата за мобилно банкиране M-Pesa
Бившият главен изпълнителен директор на Vodafone Арун Сарин (вляво), наследникът му Виторио Колао (в средата) и бившият председател на британския телеком сър Джон Бонд са част от мениджърския екип зад платформата за мобилно банкиране M-Pesa
Бившият главен изпълнителен директор на Vodafone Арун Сарин (вляво), наследникът му Виторио Колао (в средата) и бившият председател на британския телеком сър Джон Бонд са част от мениджърския екип зад платформата за мобилно банкиране M-Pesa    ©  Reuters
Бившият главен изпълнителен директор на Vodafone Арун Сарин (вляво), наследникът му Виторио Колао (в средата) и бившият председател на британския телеком сър Джон Бонд са част от мениджърския екип зад платформата за мобилно банкиране M-Pesa    ©  Reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Капитализмът има силата да прави добро и точно това се опитват да покажат авторите от списание Fortune. За пръв път в класация те подреждат 51 дружества от цял свят, за които част от корпоративната им стратегия е да печелят и да се развиват, като адресират някои от най-големите социални и екологични проблеми в света. "Донякъде в отговор на публичния натиск все по-голям брой компании правят съзнателни усилия да впрегнат креативността си в генерирането на печалби, за да адресират пряко най-сложните глобални проблеми", пише главният редактор на изданието Алан Мъри.

Именно техните вдъхновяващи истории разказва класацията "Промени света" (Change the World) – от финансовата система на Vodafone и Safaricom, която свързва 17 млн. души в най-бедните региони в света,  през евтината ваксина срещу смъртоносната малария на GSK до системите за микронапояване на индийската Jain irrigation, които преобразяват живота на 5 млн. малки фермери. "Във всеки от случаите компаниите реализират печалби. Това обаче не омаловажава усилията им, а, напротив, гарантира, че те ще бъдат запазени", отбелязват от Fortune.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар