Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 окт 2015, 16:59, 3694 прочитания

Apple отново е най-скъпа марка в света

Управляваната от Тим Кук компания оглавява класацията на Interbrand за трета поредна година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Топ 10 (в млрд. долара)

1. Apple, 170.3
2. Google, 120.3
3. Coca-Cola, 78.4
4. Microsoft, 67.7
5. IBM, 65.1
6. Toyota, 49
7. Samsung, 45.3
8. GE, 42.3
9. McDonald's, 39.8
10. Amazon, 37.9
Тим Кук

[Reuters]
За трета поредна година Аpple и Google оглавяват годишната класация за най-скъпите търговски марки в света Best Global Brands на Interbrand. Проучването на маркетинговата агенция отчита при подреждането постигнатите от компаниите финансови резултати, влиянието на бранда им върху избора на потребителите и способността му да генерира по-високи приходи.

Според тазгодишната оценка на Interbrand стойността на марката на Apple се е увеличила с 43% спрямо 2014 г. и достига 170.3 млрд. долара. Второто място отново е за Google, чийто бранд се оценява на 120.3 млрд. долара, което е с 12% повече в сравнение с преди година. Третата позиция също остава непроменена – с оценка от 78.4 млрд. долара (3.85% спад на годишна база) там е Coca-Cola, която беше неизменен лидер в класацията в продължение на 13 години от създаването й през 2000 г.


Изместването на производителя на напитки от челото през 2013 г. беше един от сигналите за все по-доминиращата роля на технологичните гиганти. В тазгодишното издание на класацията компаниите от технологичния сектор заемат четири от позициите в топ 10 (виж карето). Технологична е и най-бързо повишаващата стойността си марка – тази на Facebook, която за изминалите 12 месеца е поскъпнала с 54% до 22 млрд. долара, което отрежда на социалната мрежа 23-та позиция в класацията. В същото време брандът на германския автомобилен производител Volkswagen е загубил 9% от стойността си до 12.5 млрд. долара след скорошните сигнали и отстъпва до 35-о място.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Apple Coca-Cola Google бранд

Прочетете и това

Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин" Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин"

Досегашният главен изпълнителен директор на дружеството Томас Кренбауер отива на мениджърска позиция в "Кока-Кола ХБК" в Швейцария

2 апр 2020, 3407 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Първи китайски Нобел за медицина

Йою Ту е отличена заедно с ирландеца Уилям Кембъл и японеца Сатоши Омура

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10