Recycle Bin

Темите от седмицата, които съзнателно прескочихме

Ще бъде Facebook "Планета"

Ако сте имали Facebook профил през 2011 г., най-вероятно не сте пропуснали рождения ден на Доби. Ако пък все пак то се е изплъзнало покрай пръстите и очите ви, ще ви напомним, че това беше отворено събитие в социалната мрежа, на което за отрицателно време се самопоканиха хиляди хора. Потребителите, наречени по-късно от мнозина "тролове", се уговаряха чрез публикации в събитието, пускаха си шеги и превръщаха рождения ден на Доби от "Дружба 1" в столицата в нещо, за което щеше да се говори дълго. Моделът ви звучи познато? Има защо. Тази седмица телевизия "Планета" обяви във Facebook, че ще отпразнува своята 14-а годишнина с грандиозен концерт в "Арена Армеец" на 1 декември тази година. Това от своя страна създаде лавинообразна поредица от реакции на онлайн потребители, които един през друг се мъчеха (а и продължават до този момент) да измислят по-оригинални и забавни коментари със събитието и поп-фолк певците, които ще вземат (или не) участие в него. Шегите използват както обичайните теми като салфетките и физическите особености на чалга звездите, така и (псевдо)политически препратки като връзката на Цветелина Янева с Делян Пеевски и буйствата на Волен Сидеров.

Завръщане в настоящето

Датата е 21 октомври 2015 г. и от един стар сребрист автомобил "Делориън" слизат момче и луд професор, които са стъпили в бъдещето. Сцената е част от втория филм на култовата трилогия "Завръщане в бъдещето" на Робърт Земекис, който беше една от горещите теми за разговор в интернет през седмицата. Причината е т.нар. Ден на Завръщане в бъдещето, когато Марти Макфлай, Док и Дженифър Паркър си проправят път 30 години напред, за да попаднат в свят с летящи коли и скейтбордове, роботи, колоритни дрехи с металически цвят и самозавързващи се маратонки Nike. Уви, 26 години след първата прожекция на филма, бъдещето не изглежда съвсем така (освен може би частта с кецовете, защото компанията за обувки обяви такъв модел в чест на своеобразния празник). Това не попречи обаче на милиони фенове по света да отпразнуват паметната дата с киномаратони на трилогията, специални церемонии, хиляди статии и още повече различни шеги и комикси онлайн.

И друго филмово събитие се случи през седмицата - трейлърът на новия епизод на "Междузвездни войни", който за една седмица генерира приходи от 2 млрд. долара. Лентата трябва да излезе преди Коледа и този път е продуцирана от "Дисни", което предизвика видимо притеснения за феновете на сагата. Въпреки това "Междузвездни войни - Силата се пробужда" е напът да счупи всички рекорди в кинопроизводството. По този повод излезе и вицът, че има два вида зрители- такива, които са гледали трейлъра, и такива, които са го гледали повече от един път.

Още от Капитал