Recycle Bin
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Recycle Bin

Recycle Bin

Темите от седмицата, които съзнателно прескочихме

1697 прочитания

Ще бъде Facebook "Планета"

Ако сте имали Facebook профил през 2011 г., най-вероятно не сте пропуснали рождения ден на Доби. Ако пък все пак то се е изплъзнало покрай пръстите и очите ви, ще ви напомним, че това беше отворено събитие в социалната мрежа, на което за отрицателно време се самопоканиха хиляди хора. Потребителите, наречени по-късно от мнозина "тролове", се уговаряха чрез публикации в събитието, пускаха си шеги и превръщаха рождения ден на Доби от "Дружба 1" в столицата в нещо, за което щеше да се говори дълго. Моделът ви звучи познато? Има защо. Тази седмица телевизия "Планета" обяви във Facebook, че ще отпразнува своята 14-а годишнина с грандиозен концерт в "Арена Армеец" на 1 декември тази година. Това от своя страна създаде лавинообразна поредица от реакции на онлайн потребители, които един през друг се мъчеха (а и продължават до този момент) да измислят по-оригинални и забавни коментари със събитието и поп-фолк певците, които ще вземат (или не) участие в него. Шегите използват както обичайните теми като салфетките и физическите особености на чалга звездите, така и (псевдо)политически препратки като връзката на Цветелина Янева с Делян Пеевски и буйствата на Волен Сидеров.

Завръщане в настоящето

Датата е 21 октомври 2015 г. и от един стар сребрист автомобил "Делориън" слизат момче и луд професор, които са стъпили в бъдещето. Сцената е част от втория филм на култовата трилогия "Завръщане в бъдещето" на Робърт Земекис, който беше една от горещите теми за разговор в интернет през седмицата. Причината е т.нар. Ден на Завръщане в бъдещето, когато Марти Макфлай, Док и Дженифър Паркър си проправят път 30 години напред, за да попаднат в свят с летящи коли и скейтбордове, роботи, колоритни дрехи с металически цвят и самозавързващи се маратонки Nike. Уви, 26 години след първата прожекция на филма, бъдещето не изглежда съвсем така (освен може би частта с кецовете, защото компанията за обувки обяви такъв модел в чест на своеобразния празник). Това не попречи обаче на милиони фенове по света да отпразнуват паметната дата с киномаратони на трилогията, специални церемонии, хиляди статии и още повече различни шеги и комикси онлайн.

И друго филмово събитие се случи през седмицата - трейлърът на новия епизод на "Междузвездни войни", който за една седмица генерира приходи от 2 млрд. долара. Лентата трябва да излезе преди Коледа и този път е продуцирана от "Дисни", което предизвика видимо притеснения за феновете на сагата. Въпреки това "Междузвездни войни - Силата се пробужда" е напът да счупи всички рекорди в кинопроизводството. По този повод излезе и вицът, че има два вида зрители- такива, които са гледали трейлъра, и такива, които са го гледали повече от един път.

Ще бъде Facebook "Планета"

Ако сте имали Facebook профил през 2011 г., най-вероятно не сте пропуснали рождения ден на Доби. Ако пък все пак то се е изплъзнало покрай пръстите и очите ви, ще ви напомним, че това беше отворено събитие в социалната мрежа, на което за отрицателно време се самопоканиха хиляди хора. Потребителите, наречени по-късно от мнозина "тролове", се уговаряха чрез публикации в събитието, пускаха си шеги и превръщаха рождения ден на Доби от "Дружба 1" в столицата в нещо, за което щеше да се говори дълго. Моделът ви звучи познато? Има защо. Тази седмица телевизия "Планета" обяви във Facebook, че ще отпразнува своята 14-а годишнина с грандиозен концерт в "Арена Армеец" на 1 декември тази година. Това от своя страна създаде лавинообразна поредица от реакции на онлайн потребители, които един през друг се мъчеха (а и продължават до този момент) да измислят по-оригинални и забавни коментари със събитието и поп-фолк певците, които ще вземат (или не) участие в него. Шегите използват както обичайните теми като салфетките и физическите особености на чалга звездите, така и (псевдо)политически препратки като връзката на Цветелина Янева с Делян Пеевски и буйствата на Волен Сидеров.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK